Anbefalte innlegg

Syntes motoren i Gti`en min tikker mye på tomgang.. har prata med møller, og får til svar at det kan forekomme at di tikker, men at det er normalt.. Noen som vet noe om dette???: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er motoren som tikker?

Ventilen på "kullfilterboksen" den som resirkulerer bensindamp i fra tanken kan tikke kraftig på tomgang og dette er vist helt normalt...

Dette er for at ikke katalysatoren skal få for mye bensindamp når du ikke har pådrag....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør min også. :)

Oki..

Det er motoren som tikker?

Ventilen på "kullfilterboksen" den som resirkulerer bensindamp i fra tanken kan tikke kraftig på tomgang og dette er vist helt normalt...

Dette er for at ikke katalysatoren skal få for mye bensindamp når du ikke har pådrag....

Aha..:) Nå må jeg si jeg ble litt lettet..: vinke :

men dette går ikke ant å bli kvitt? høres jo fælt ut som en gammel dieselmotor..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er vell å bare koble den ut, ta av stikket. Kan hende den kommer oppe med feilkoder. Men om det ikke er noe være så er det ikke noe å tenke på. Evt sette filter på på tank utluftingen vist den ikke lufter nok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er vell å bare koble den ut, ta av stikket. Kan hende den kommer oppe med feilkoder. Men om det ikke er noe være så er det ikke noe å tenke på. Evt sette filter på på tank utluftingen vist den ikke lufter nok

Oki, får prøve det.. men hvor står egentlig kontakten? har såvidt hadd panseret oppe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan si meg hvor denne boksen står? Vil få sjekka om det faktisk er den som kommer med tikkelyden, for jeg syntes den er unormalt høy..høres jo ut som ventil tikking..:(

Når bilen står å bakker, og hvis jeg gir litt gass, så blir tikkinga borte.

Og når motoren er kald, er den nesten ikke mulig å høre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene har ganske høy arbeidslyd på disse motorene..

Ok, men det er vel neppe såå høyt som denne lyden er..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min også tikker veldig høyt på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke dysene, det er høtrykkspumpa til fsi anlegget på topplokket til motoren. lyden skal være der... vær mere bekymret om den blir borte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke dysene, det er høtrykkspumpa til fsi anlegget på topplokket til motoren. lyden skal være der... vær mere bekymret om den blir borte:)

Men skal den ikke tikke på alle slike motorer da? Noen med Gti sier det ikke er noe tikking på tomgang..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min også tikker veldig høyt på tomgang.

Og den har alltid gjort det? Håper det stemmer det som Stian nevner ovenfor : rolleyes

Syntes bare det høres heeelt for jævli ut..: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den har alltid gjort det? Håper det stemmer det som Stian nevner ovenfor : rolleyes

Syntes bare det høres heeelt for jævli ut..: bh :

Det stemmer;) de tikker som en gammel opel fra 80 tallet med shell olje;) er høytrykkspumpa. Jobber på audi så har hørt et par av de for å si det slik:) du skal hør V-motorene med fsi... de har 2 stk pumper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer;) de tikker som en gammel opel fra 80 tallet med shell olje;) er høytrykkspumpa. Jobber på audi så har hørt et par av de for å si det slik:) du skal hør V-motorene med fsi... de har 2 stk pumper

Hehe.. Nå ble jeg lettet..eller..både og..;) fryktet det var noe med motoren, så det va bra å få det avkreftet, men samtidig vil jeg ha den lyden bort ;)

Meeeen..kan vel ikke få både i pose å sekk..: rolleyes

Er det ellers noe jeg bør være obs på med disse motorene?

Takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

næ tut og kjør sålenge ingen lamper lyser eller den trekker dårlig:) fin motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki:) Ja, den virker bra så langt hvertfall..drar godt over hele registeret..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki:) Ja, den virker bra så langt hvertfall..drar godt over hele registeret..:)

bare du skifter olja så er det ikke så mye du får gjort annet for å forhindre noen feil, sett bortifra å kjøreden varm osv før grisekjøring:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare du skifter olja så er det ikke så mye du får gjort annet for å forhindre noen feil, sett bortifra å kjøreden varm osv før grisekjøring:)

: rolleyes Grisekjøring? nj fyyy..: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tick Tack, Grattis med ny bil btw^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tick Tack, Grattis med ny bil btw^^

takker :)

Er det noen som vet om det går ant å "koble ut" fsi pumpen? bare for å sjekke om tikkinga blir borte..Syntes det høres helt for jævli ut, høres jo ut som ei dieselpurke..: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvaslags olje er anbefalt på denne motoren? vurderer å prøve et oljeskift for å se om den tikker mindre, bilen har vært på service på et "bakgårds" verksted før jeg kjøpte den, så kan jo være brukt feil olje? Syntes rett å slett tikkingen er sjenerende..:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvaslags olje er anbefalt på denne motoren? vurderer å prøve et oljeskift for å se om den tikker mindre, bilen har vært på service på et "bakgårds" verksted før jeg kjøpte den, så kan jo være brukt feil olje? Syntes rett å slett tikkingen er sjenerende..:/

'Ikke fått noe klarhet fra merkeverksted om den tikker mere enn den skal fortsatt? vi skal bytte topp på en "lik" motor i en a4 til neste uke pga for mye fsi tikking..tikking skal det være uansett.. missforstå meg rett.. men kan være for mye også:) castrol slx longlife 2 olje. specs på olja finer du i instruksjonsboken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Ikke fått noe klarhet fra merkeverksted om den tikker mere enn den skal fortsatt? vi skal bytte topp på en "lik" motor i en a4 til neste uke pga for mye fsi tikking..tikking skal det være uansett.. missforstå meg rett.. men kan være for mye også:) castrol slx longlife 2 olje. specs på olja finer du i instruksjonsboken.

Nei, må ta meg fri fra jobben en hel dag for å dra til nærmeste merkeforhandler med nok kompetanse på denne motoren, så det er ikke blitt gjort enda..:/

Hvis jeg tar av motordekselet, så hører det faktisk ut som det er 2 tikkelyder..den ene høyere en den andre.. men skal ikke tikkingen "forsvinne" under kjøring? hvis jeg kjører med lavt turtall på 1-2 gir, så hører jeg den fortsatt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tikkingen vil være der uansett, øker med turtallet bare så ved kjøring så blir tikkingen så høyfrekvent pga turtall at den ikke oppfattes så mye som tikking lengre + dekkstøy, vindsus osv overdøver det lett. Men om lyden er veldig høy så kan det være at det er en unormal slitasje der slik som den vi skal bytte neste uke hos oss. Så hadde fått det sjekket ut der de har kompetanse:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet også en slik topp for en mnd siden i en A4. Men der hørtes tikkingen litt hardere ut. Var ille mye lyd i den. Etter bytte ble den fin. Og vi får aldri vite hva som var feil, da toppen ble sendt til tyskland før gutta på frysja fikk sett på den... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.