#1 Skrevet Februar 23, 2009 Mister ein del krefter etter perioder med fast pådrag. Opp på fjellet for eks. Får feilkode "for tynn blanding". Får kreftene tilbake etter litt rolig kjøring. Får ingen andre alarmer på diagnose. Bilen er chippet men va nå nyligt problemet kom. Er ca 310hk. Men når feilen kommer så er det ca berre 250hk kan eg tippe. Noen som har ein liten formeinig om ka som kan være feil eller kor me kan begynne og leite etter feil. På forhand takk. mvh Øystein ingvaldsen lydstein@hotmail.com tlf 48192774 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2009 Går den i nød må du av med tenninga og på att for å få den tilbake til normal. Er vel mange plassar å starte feilsøking, men det er det sikkert mange andre her inne som har meir greie på en meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2009 Stemmer det at du må starte bilen på ny igjen. Men fungerer dårligt her i dette tilfelle. Har nok prøvd. Ser ut for feilen går ut av seg sjøl og da fungere bilen normalt igjen. Men e veldigt frustrerende og miste masse krefter. mvh Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2009 SIKKER på at alle pluggene er gode? Skiftet plugger på min A4 løste flere symptomer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2009 Har du prøvd å sjekka luft mengde måleren? om denne er defekt får den ikke rett blanding av bensin og luft og går dårlig. Iallefall verdt å sjekke først, da dette er en veldg vanlig feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2009 Tror ikkje det er pluggene. HAr heilt fin gange når feilen er inne. Har nok meir tro på at det kan være luft mengde måler eller noko temp greier som ikkje stemmer. noen som har erfaringer med slike feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2009 Sjekk slanger etter luftlekkasje, spesielt på trykksiden. Jeg mener andre har opplevd samme på 2,7TT når slange inn på innsuget har sprukket. Det kunne også vært N75 men den gir normalt feilkode på "max ladetrykk overskredet" og at den derfor går i nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2009 Men med hull i ein slange ville ikkje bilen gått dårlig heile tida? Får ikkje rett ladetrykk da vel. Min feil kommer og går. Feilen blir oppdaga ved fast pådrag over eit par minnutter. Kan jo være at den ikkje får rett ladetrykk og derfor kjører den i nødmodus.! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2009 Det kan være en sprekk, som ikke er åpen hele tiden. At det må så og så mye trykk til for å åpne den. Det er uansett en ting du bør sjekke, på listen over mange ting som bør sjekkes. Det samme gjelder også plugger, at du ikke har dårlige plugger. Det kan også være verdt å plukke ut lmm og prøve å rense den med isopropanol eller tilsvarende, for å se om det kan hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=126176 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2009 Har høyrt at denne såkalte Y-spilitten kan ryke. Men i desse tilfella så dere referer til her ligge vel feilen inne konstant. Men tok i dag og sjekka y splitten, men den såg bra ut. Har levert bilen inn på verkstedet mitt, så får me framprovosere feilen så får me sjå ka feil me får opp. Men sette pris på tips. Hjelper både meg og verkstedet. DYYYRRRT. Skulla hatt egen maskin for og lest av feilkoder med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2009 Det kan være en sprekk, som ikke er åpen hele tiden. At det må så og så mye trykk til for å åpne den.Det er uansett en ting du bør sjekke, på listen over mange ting som bør sjekkes. Det samme gjelder også plugger, at du ikke har dårlige plugger. Det kan også være verdt å plukke ut lmm og prøve å rense den med isopropanol eller tilsvarende, for å se om det kan hjelpe. Kan jo væere. Litt merkligt da at den fungere fint når eg drar på skikkeligt når den er ute av nød.m Ville jo tru at ei sprekk ville berre ført til redusert ladetrykk heile tida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2009 Min s4 oppførte seg på samme måte som du beskriver,og jeg hadde bilen inne på 4 forskjellige verksteder å ingen fant feilen. så jeg tok turen til trondhjem sånn at Egil på ES kunne se på den, tror det tok han 10min med vagcom.. mener å huske at han sa noe sånt som at det lå ingen feilmeldinge, men han sjekket lamdaene å de "jobbet" mot hverandre. noe som kunne tyde på at lmm var sliten og ga feile signaler avog til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 24, 2009 Min s4 oppførte seg på samme måte som du beskriver,og jeg hadde bilen inne på 4 forskjellige verksteder å ingen fant feilen. så jeg tok turen til trondhjem sånn at Egil på ES kunne se på den, tror det tok han 10min med vagcom.. mener å huske at han sa noe sånt som at det lå ingen feilmeldinge, men han sjekket lamdaene å de "jobbet" mot hverandre. noe som kunne tyde på at lmm var sliten og ga feile signaler avog til.. Løste problemet seg etter du hadde skifet lmm. mvh Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 24, 2009 Har høyrt at denne såkalte Y-spilitten kan ryke. Men i desse tilfella så dere referer til her ligge vel feilen inne konstant. Nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 24, 2009 Nei.. Nei vel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2009 Løste problemet seg etter du hadde skifet lmm. mvh Øystein ja, da ble bilen frisk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 25, 2009 ja, da ble bilen frisk.. Hatt bilen inne i dag. Dei leste ut at der er feil verdier på lmm. Får ny i morgen. Håper på at problemet løser seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 20, 2009 Har skiftet lmm. Bilen går nå ikke lenger i nødmodus. Bedre drag over heile registeret. Etter tenning har det heller ikkje vert noko av. Takker for alle gode svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...