Batteriet tapper seg når ny CD-spiller står i, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et problem med bilen min, jeg kjøpte i fjor sommer en ny Pioneer U7000 (?) CD-spiller,

Denne fungerte fint men etter en stund så gikk batteriet tomt. Jeg ladet opp igjen batteret og det samme

skjedde igjen. Så tok jeg ut CD-spilleren og siden det har det fungert helt fint.

Jeg lurer på om CD-spilleren trekker så mye strøm når bilen står? Demo-mode er av.

Har også målt litt på batteriet, når bilen er av ligger den på 12.4V og med bilen i gang ligger jeg

tett oppunder 14V, dette er jo riktig, sant?

Jeg har tenkt på at jeg kan jo legge inn en liten bryter til strømmen til CD-spilleren, men jeg er lite

lysten på å stille inn alle innstillinger hver gang jeg skal ut å kjøre..

Tips og kommentarer mottas med takk da dette blir mer og mer irriterende! :)

Petter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på alle koblinger er rett koblet?? det kan være at ein kabel eller to ligger i klem slik at dei "lekker" strøm over til jord.

det kan være at batteriet er dårlig. eg monterte nylig anlegg i min bil. to dager etter så var det tom for strøm. ladet opp batteriet og bilen stod i ro 1 dag og det var tom for strøm igjen. kjøpte nytt batteri og alt var ok igjen.

du kan jo måle om du har strømforbruk når bilen ikkje er igang. er bare til å konle eit mulitimeter mellom batteriets + pol og kabelen. og sette mulitmeteret på ampere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligste feilen er vel at man bytter tenning og + dvs at når man skrur av tenninga så slår den seg ikke av selv.

men uansett så er denne feilen utrolig enkel og måle, dra frem cd spiller kobl på multimeter se om den bruker noe fra tenning og +

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på alle koblinger er rett koblet?? det kan være at ein kabel eller to ligger i klem slik at dei "lekker" strøm over til jord.

det kan være at batteriet er dårlig. eg monterte nylig anlegg i min bil. to dager etter så var det tom for strøm. ladet opp batteriet og bilen stod i ro 1 dag og det var tom for strøm igjen. kjøpte nytt batteri og alt var ok igjen.

du kan jo måle om du har strømforbruk når bilen ikkje er igang. er bare til å konle eit mulitimeter mellom batteriets + pol og kabelen. og sette mulitmeteret på ampere

Ja, har ikk fått sjekket alle kablene, men kan jo godt være det er dette, eller batteriet også!

Du hadde ikke det problemet med batteriet før du kjøpte det nye anlegget?

Vanligste feilen er vel at man bytter tenning og + dvs at når man skrur av tenninga så slår den seg ikke av selv.

men uansett så er denne feilen utrolig enkel og måle, dra frem cd spiller kobl på multimeter se om den bruker noe fra tenning og +

Ja, kan legge til at jeg kan slå på anlegget når bilen ikke går, kanskje dette kan være noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan legge til at jeg kan slå på anlegget når bilen ikke går, kanskje dette kan være noe?

Standard Pioneer er at en må bytte om på de 2 kablene i VAG mener jeg å huske? Er vel sånne runde kontakter på de original-ledningene som følger med spilleren, jeg fant ut at det var bare å bytte om på minnestrømm, og tenningsstrømm (rød, og gul ledning? står iallefall merket med memory, og acc) - så ble det riktig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut problemet etter det du sa Kenneth, men det var ikke akkurat det som var problemet.

Siden jeg ikke har "Accessories" på tenningslåsen min, skal jeg ta den røde kabelen direkte på tenningslåsen.

Dette testet jeg, og det funket som det skulle, spiller gikk ikke på når bilen var av.

Når jeg hadde lagt opp kabel fra tenning til spiller og monterte alt sammen igjen, DA funket det ikke lenger nei! :S

Var lei etter å ha styrt i mange timer, så jeg kastet inn håndkleet til en annen dag.

Var ikke liv i spilleren nå, sjekket sikringene på bilen og på spilleren, de så fin ut. (Disse skal være "knukket" hvis den er røket sant?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh : Dårlig kontakt i kabelen og nå funker alt som det skal! Da er jeg fornøyd jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.