Anbefalte innlegg

Hvem selger dette og hva anbefales?

 

Har vært på Torshov og Mekonomen, men ingen har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for chemical guys clay, 209gram

 

Viktig å se hvor stor clay biten er.

 

Hvilken lube anbefales til denne clay'en? Extreme Slick Synthetic Quick Detailer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere å kjøpe optimum no rinse, denne kan du blande selv på en sprutflaske. 3 korker til 0.5L vann! Dermed har du mange L ferdigblandet lube fra den flasken. Eller du kan blande deg vann + bilsåpe blanding selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BilXtra selger Meguairs clay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere å kjøpe optimum no rinse, denne kan du blande selv på en sprutflaske. 3 korker til 0.5L vann! Dermed har du mange L ferdigblandet lube fra den flasken. Eller du kan blande deg vann + bilsåpe blanding selv.

 

Bra tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverger selv til ONR! Helt fantastisk som lube.. :) Har hatt min flaske i et lite år og enda ikke nærheten av halveis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun clayen, Men husk at denne er hele 209 Gram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun clayen, Men husk at denne er hele 209 Gram.

 

Så du tar bare denne leira å gnir mot lakken der da? Hva er denne veska alle snakker om da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"lube" -altså smøring, for at leira skal gli lettere over lakken.

Bruk helst anbefalte produkter til dette, men såpevann går, som nevnt over. (selv om leira mister levetiden i min erfaring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann blandet med bittelitt bilshampoo funker knall. Men ikke bland sterkt eller bruk sterk såpe, da blir det som Jørgen sier. Claybaren løser seg opp før den egentlig er oppbrukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bestilt 400g meguairs mirrorglaze clay. kommer til å bruke quick detailer spray for å lube.

 

sjekk ut clay på ebay, utrolig mye til rimelige priser, 200g meguairs mirror glaze caly kom på ca 200kr ferdig levert.

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag brukte jeg selv Bostik heftemasse som clay-bar. Som lube "smøring" brukte jeg littegranne Meguiars NXT shampoo blanda med vann i en sprutflaske. Her ser du dritten som lå på bakruta...

 

index.php?act=attach&type=post&id=1903

 

Ruta blei ihvertfall "clean as a whistle" (og der var det mye dritt skal jeg love) og resten av bilen også

 

index.php?act=attach&type=post&id=1904

 

Noen kaller også dette skoletyggis, antar du kan kjøpe dette i bokhandler eller kanskje Binders ? Forøvrig finnes det jo også Plastelina som koster rundt en femtilapp for 1kg! på diverse hobbybutikker. Funker like bra det også vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag brukte jeg selv Bostik heftemasse som clay-bar. Som lube "smøring" brukte jeg littegranne Meguiars NXT shampoo blanda med vann i en sprutflaske. Her ser du dritten som lå på bakruta...

 

index.php?act=attach&type=post&id=1903

 

Ruta blei ihvertfall "clean as a whistle" (og der var det mye dritt skal jeg love) og resten av bilen også

 

index.php?act=attach&type=post&id=1904

 

Noen kaller også dette skoletyggis, antar du kan kjøpe dette i bokhandler eller kanskje Binders ? Forøvrig finnes det jo også Plastelina som koster rundt en femtilapp for 1kg! på diverse hobbybutikker. Funker like bra det også vil jeg tro.

 

Bildene funker ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.