Justere "nullpunkt" på vindusviskere

Anbefalte innlegg

Har en 99 passat som vindusviskerne stoppet ca 10 cm høyere enn de skulle på, alt annet ser ut til å virke som det skal bortsett fra at de nå stopper for høyt og på samme sted hver gang...

Er dette noe som kan justeres "nullpunktet" på??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke jeg har misforstått så kan du jo bare skru løs viskerarmen, trekke den ut, legge den i "ønsket høyde", trykke den på plass og skru den fast igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke jeg har misforstått så kan du jo bare skru løs viskerarmen, trekke den ut, legge den i "ønsket høyde", trykke den på plass og skru den fast igjen:)

Nei tror ikke det fordi de går først til bunnen av vinduet før de går opp når jeg setter de på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du nok gjøre det samme, men på staget som sitter på motoren. Sikkert flyttet seg om du har gjørt viskerne når de er frosset eller noe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at viskeren parkerer lengre oppe når det er kaldt? For at dem ikke skal fryse fast ute av rekkevidden til defrosteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at viskeren parkerer lengre oppe når det er kaldt? For at dem ikke skal fryse fast ute av rekkevidden til defrosteren?

Kanskje på veldig nye biler, men tviler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er enten staget på vindusviskermekanismen som sitter under vinduet som er ute av posisjon, eller så er det vindusvisker releet som er ødelag. da også stopper vindusviskerne lenger opp på ruta.

Dette finner du under dashbordet ved siden av rattstamma, det er et brunt dobbeltrele, om du kjenner noen som har pasat, a4,a6 e.l. kan du prøve å bytte å se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.