Nye bremseskiver til Golf V R32

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en kompis med en Golf V R32, som må bytte skiver snart..

Er det da vits å kjøpe noe annet enn originalt, eller ?

Hvor store er de originale? Og større skiver er vell ikke aktuelt, med alle andre kostnader det fører med seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

345x30mm tror jeg de er.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 334x32 mm framme på r32 i følge akte. (Frode Gimnes vet dette helt sikkert)

Syntest Zimmermann Sport skiver er veldig bra, så de kan jeg anbefale. Disse er hullborra og prisen er ikke så ille heller sammenligna med orginale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zimmermann er jo kjente for å slå seg veldig lett. Var vel et gruppekjøp her inne som fikk erfare dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Golf V R32 kom med 310x22mm skiver bak og 334x32 forran, hadde ikke oppgradert disse hadde jeg vært han!

Skal han først oppgradere så sats på 2 delt skive fra for eksempel ECS tuning.

Orginalskivene er veldig tunge, så oppgraderingen måtte isåfall ha en grunn; minske ufjæret vekt.

Bremsene på en Golf V R32 er i utgangspunktet svært bra, ikke lest noe negativt om de ivertfall ;)

NB: De fleste tunere rører ikke bakremsene, ei heller bremsene forran, selv ved 4-500hk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil i hvertfall ikke anbefale EBC, det er det jeg har, og hadde håpa det var bra skiver, selv om jeg hadde hørt mye...

Det rister som et he.... så fort dem blir varme!! Og det er jo noe dritt, importør er heller ikke veldig interessert i å prate om sånt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Golf V R32 kom med 310x22mm skiver bak og 334x32 forran, hadde ikke oppgradert disse hadde jeg vært han!

Skal han først oppgradere så sats på 2 delt skive fra for eksempel ECS tuning.

Orginalskivene er veldig tunge, så oppgraderingen måtte isåfall ha en grunn; minske ufjæret vekt.

Bremsene på en Golf V R32 er i utgangspunktet svært bra, ikke lest noe negativt om de ivertfall ;)

NB: De fleste tunere rører ikke bakremsene, ei heller bremsene forran, selv ved 4-500hk!

Flott.

Var vell det jeg sa til han også, at skivene på R32 er mer enn bra nok :)

Klosser det kommer ann på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefal noen ferodo klosser du, det er noe av de beste du får, hadde dette på en oppgraderingskit en gang, de beit noe sinnsykt godt. Men de er dyre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er det jeg har sagt til ham før..

Penger burde vell ikke være problemet for en 19 åring som punger ut for en V R32...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er det jeg har sagt til ham før..

Penger burde vell ikke være problemet for en 19 åring som punger ut for en V R32...

Det der var bare klysete sagt : klø :: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ?

Har han råd til å punge ut for en R32, og ikke har huslån eller andre ting som gnager på lommeboka så har han vell råd til dyre bremseklosser på den?

Var det klysette av meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ?

Har han råd til å punge ut for en R32, og ikke har huslån eller andre ting som gnager på lommeboka så har han vell råd til dyre bremseklosser på den?

Var det klysette av meg?

Nei, der fikk han passet påskrevet : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Golf V R32 kom med 310x22mm skiver bak og 334x32 forran, !

Golf 5 R32 har 345mm foran

EBC hadde du aldri sett på noen av mine biler, ei heller Ferrodo etter at hele friksjonsbelegget falt av ene klossen jeg hadde på G40'n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han snakker om Black diamond skiver..

Er det noe tess? Eller er original best? Hvordan er prisen på desse, om noen vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg valdt skiver, og ikke tenke på pris, så hadde jeg uten tvil valgt tarox skiver, hadde disse på en a4 før, og de var utrolig bra sammen med ferodo klosser i sammenligning med orginalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.