#1 Skrevet Februar 24, 2009 Er det noen som vet hvor man får tak i støtdempere til denne type bil? Koni kan ikke levere, noen andre brukbare merker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2009 www.mekonomen.no har støtdempere. Standard dempere. Men siden du nevner koni så er du kanskje ute etter senking? Der er det mange på forumet som selger og kan hjelpe deg. Søk etter "senking passat" f.eks så får du opp en del tråder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2009 Er det noen som vet hvor man får tak i støtdempere til denne type bil? Koni kan ikke levere, noen andre brukbare merker? Kan skaffe senkesett til deg fra FK Automive, både fjærer og dempere eller evt fjærer/dempere. Justerbart FK Highsport til 6800,- finnes også i en rustfri versjon og med justerbare KONI dempere. 35/40mm senk kommer på 3500,- med dempere til din bil. Siden du har en 2000 modell så er det vel en 3B du har, siden 3BG kom i 2001? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2009 Takk for hjelpen, er ikke interressert i senking, kun nye dempere, bilen er orginalt senket 20mm, nok til en bruksbil, men kunne tenkt meg at den var hakket stivere. Hva er prisen på kun dempere fra FK da? Sachs gass-dempere fra nbs koster 3750 for alle 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2009 Takk for hjelpen, er ikke interressert i senking, kun nye dempere, bilen er orginalt senket 20mm, nok til en bruksbil, men kunne tenkt meg at den var hakket stivere. Hva er prisen på kun dempere fra FK da? Sachs gass-dempere fra nbs koster 3750 for alle 4. 2500,- skaffer jeg kun demperne for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2009 Jeg kjører med gule koni dempere på en `01 Passat 4Motion og må si jeg er kjempefornøyd, bilen ble mye tightere å kjøre. Kjøpte dempere på Bildeleksperten på Kongsberg(http://www.bildeleksperten.no/). De har gule koni dempere på lager. Disse er like for alle passater fra 97 - 05 med 4Motion. Veiledende pris er ca 7500,- for 4stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2009 Gå for et sett fra seikel Jeg har nettopp montert dette, kom vel på ca 9000,- 4 Bilstein dempere og 4 Eibach fjærer. Bilen fikk ca slik bakkeklaring og en drøm å kjøre i forhold til da den var senket og subbet borti alt som var.: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2009 Gå for et sett fra seikel Jeg har nettopp montert dette, kom vel på ca 9000,- 4 Bilstein dempere og 4 Eibach fjærer. Bilen fikk ca slik bakkeklaring og en drøm å kjøre i forhold til da den var senket og subbet borti alt som var.: Det der så rimelig rart ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2009 Nja, syns det ble greit jeg..Kunne hatt litt større hjul da.. Nå har fjærene satt seg litt så den har vel siget ned en cm eller to siden bildene ble tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2009 Takk for infoen, merkelig at de jeg snakket med på jacobs autosupply ikke kunne skaffe noen type dempere til denne bilen. Koni hadde ikke sa de. Og heller ingen andre merker som han forhandlet, men da tok de heldigvis feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2009 Finnes nå bare et merke som er brukbart når det gjelder "normale" dempere (dvs. ikke motorsport o.l.) etter min mening, og det er Bilstein. De lager garantert til din bil, det er jeg 100% sikker på. Syntest huske at vi fikk 35% rabatt hos auto trio på bilstein i en annonse i treffpunkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2009 Har snakket med auto-trio, de skaffer bilstein til passaten ja, den kampanjen i treffpunkt var bare ut 2008, men fikk likevel 15% som medlem, da ble det 5300,- inkl. mva. Nå er det bare å vurdere, hadde bilstein på en -92 S4 som jeg hadde tidligere, fornøyd, men kansje litt vel stiv??? får se.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2009 Takk for infoen, merkelig at de jeg snakket med på jacobs autosupply ikke kunne skaffe noen type dempere til denne bilen. Koni hadde ikke sa de. Og heller ingen andre merker som han forhandlet, men da tok de heldigvis feil. De kunne ikke skaffe Eibach eller Bilsten til min Golf heller, men dyre koni kunne de selge meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2009 Har du undersøkt om du kan få KYB dempere til din bil? eller sac? Hellanor har dem veffal http://www.hella.com sjekk der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2009 Gå for et sett fra seikel Jeg har nettopp montert dette, kom vel på ca 9000,- 4 Bilstein dempere og 4 Eibach fjærer. Bilen fikk ca slik bakkeklaring og en drøm å kjøre i forhold til da den var senket og subbet borti alt som var.: Hei Eg er på jakt etter større bakkeklaring for min 2000 Passat 4 motion. Etter bileta å døma har du fått ein høgare bil ved skifte av fjører. Kanskje dette er noko for meg også. Kan du måle høgda oppunder hjulbuene framme og bak? Min har standard hjul (195/65x15) og standard fjører. Høgde under hjulbuene er 71,5 cm framme og 69,5 cm bak. Mvh Jan Soldal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2009 Har snakket med auto-trio, de skaffer bilstein til passaten ja, den kampanjen i treffpunkt var bare ut 2008, men fikk likevel 15% som medlem, da ble det 5300,- inkl. mva. Nå er det bare å vurdere, hadde bilstein på en -92 S4 som jeg hadde tidligere, fornøyd, men kansje litt vel stiv??? får se.... Bilstein har forskjellige varianter... en type som er nærmest originalt, en type som er stivere, og en som er beregnet i kombinasjon med senkesett, fritt fra hva jeg husker siden jeg handlet til en BMW e39 en gang i tiden. At det er bra kvalitet er hevet over enhver tvil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...