#1 Skrevet Februar 24, 2009 Lurte på om noen visste om jeg må bestille bakluke til 95 s6 når jeg bygger om min 92 s4 avant til s6 look? Har fått nye skjermer foran, fanger foran og bak, samt panser og grill. Lykter kommer etterhvert. Tenkte å bytte bakluken også før lakkering for å bli kvitt rusten uten at den dukker opp igjen etter ett år. Hvis noen da skulle sitte i nærheten av en delekatalog, hva skal jeg da ha? Et annet spørsmål: En kompis mente tidligere at jeg ikke trengte å bytte listene under lyktene ved ombygging til s6, men har fått motstridende beskjeder senere av andre. Noen som vet helt sikkert? Greit å finne ut av dette nå slik at delene er på plass til hellakkeringen om to uker: eek : På forhånd tusen takk for all hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2009 Du trenger ikke å bytte bakluken. Du må bytte refleksplaten derimot. For å gjøre dette trenger du også et håndtak (siden det er en avant). Den kan du knabbe fra en A6 C4 avant. Du må også huske å bytte sidelistene, men du har sikkert bare glemt å nevne det Kan hende at du bør bytte listene under frontlyktene. S6 lyktene er værtfall ikke like høye som S4 lykter, og er ikke like lange (mener jeg - men kan hende dette kun gjelder i toppen av lykten). Dette kan Torstein Lie svare på, eller du kan ta en titt i tråden hans hva han har gjort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2009 Kjempe greier, da bestiller jeg bare ny bakluke idag. Men det håndtaket, skal det egentlig lakkeres? Skal få tak i lister også, men er bare så usikker om jeg skal lakke disse og, eller om de skal være sorte... RS blå med sorte lister, eller bare blå... What to choose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2009 Altså, du trenger ikke bytte bakluke, kun lysrekka som går på bakluka. Men om du har mye rust på luken din kan det jo være greit å bytte den når du først skal lakkere hele bilen. Velg en med spoiler, da de er mye penere og sportsligere Hva var prisen på ny luke? Håndtaket på bakluken på S6 ligger skjult bak refleksplaten. Den går ikke utover slik som på S4. På profilbildet mitt ser du en S4 med påmontert S6 refleksplate. Jeg ville lakkert sidelistene, uten tvil. S6 front og bakfangere har jo ingen lister, så tror det ville vært sært med sorte lister kun på siden av bilen Du får lage en tråd om bilen din med oppdateringer og bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2009 For å svare på dine siste spørsmål først: Håndtaket skal ikke lakkes, da dette ligger skjult bak refleksplata. Du må selvsagt lakkere A6/S6 sidelistene av den enkle grunn at disse kommer ferdig grunnet for lakkering, ikke matt sorte som på S4/100. Som du sikkert har oppdaget har jo ikke dine "nye" fangere sorte lister heller. Da vil det se heller merkelig ut med sorte lister på dørene og ingen lister på fangerne, særlig hvis bilen er RS blå. Har jeg rett eller har jeg rett? EDIT: Slått av Kenneth på målstreken, men vi er jo enige. Så til resten: Listene under frontlyktene må også byttes, samt føringen hvor disse er festet i fremskjermene. Forskjellen er at de er høyere + at profilen mot panseret er forskjellig. Du må også bytte frontlyktene i samme slengen. Har funnet bildene under som illustrerer litt av forskjellene. Dette er en (amerikansk) S4 med S6 deler. Dvs nesten... Den har fortsatt S4 fremskjermer og blinklys samt listene under lyktene. Frontlyktene er S6. Det samme er panseret. Hvis du ser forskjellen på høyden på blinklyset og frontlykta se du at S4 lykta er litt høyere. Ca 5mm i bunn og en full cm i toppen. Du ser tydelig at det fortsatt er S4 lister under lyktene da disse ikke er høye nok til å dekke over gummipakningen som går under lykta. Luringen her har også justert panseret opp til å flukte med skjerm/blinklys. Derfor er det et ganske stort gap fra panser og ned til toppen av lykta (og følgelig fra panser og ned til fanger under grillen). Hadde han justert panseret ned slik at glippa over lykta forsvant, ville ikke panseret fluktet med skjermen/blinklyset. Moralen er at ALT må byttes foran hvis man har planer om et bra resultat. Og det har man jo. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2009 De kjappe svarene på dette forumet er verdt medlemsavgiften i gull: rock : Takker og bukker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2009 Da var bakluke med alt unntatt viskermotor og glass bestilt. Samt lyktelister og dørlister. Har delene om en uke, to dager før jeg skal levere til lakkering.. Pris? Tja får se: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 27, 2009 A6/S6-lykter får du nye i kina-kopi til 1200/stk på biltema.. Så bra ut, men mangler høydejusteringsmotr, så den må tilpasses og flyttes over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2009 A6/S6-lykter får du nye i kina-kopi til 1200/stk på biltema.. Så bra ut, men mangler høydejusteringsmotr, så den må tilpasses og flyttes over. Er dette noe nytt de har begynt med eller? Virka jo ganske billig, så hvis kvaliteten er bra sparer man jo litt her på en fremtidig ombygging:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2009 Tja.. Så på de for omtrent et år siden, og de så slett ikke værst ut. Men man må som sagt tilpasse nivåreguleringen, og jeg aner ikke om det er bare å 'smakke inn' motoren fra de gamle lyktene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...