hvordan vil det virke med235/35 på 17x7,5?

Anbefalte innlegg

Hvordan vil det fungere med 235 dekk på en 7,5 bred felg?

Vil det virke ok? Eller "flyte" veldig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det fungere med 235 dekk på en 7,5 bred felg?

Vil det virke ok? Eller "flyte" veldig?

 

Sjelden dekkdim som virker litt unødvendig bredt hvis ikke det er svært god plass til hjul på bilen, og da ville evt. vurdert bredere felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på å få strekk er det alt for bredt.

 

Men 235 er ikke en umulig bredde, har selv liggende et sett med dunlop Sport maxx 235/45-17 som jeg skal prøve til sommeren på mine 7,5x17" felg.

Er en liten fare for ballongdekk, men du kan jo sammenligne med RS2.

Denne ble jo levert orginalt med 245/40R17 dekk på 7x17" felg.

Om de er ballong eller ikke, kan jo du vurdere.

 

rs2_17.jpg

 

Har stående 215/45 på bilen min nå, uten at det er noe særlig strekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken min er ikke å få strekk, eller at det skal se bra ut. Jeg ønsker bare at det skal fungere ok. Greia er at jeg kan få et sett gate slicks av en kompis så godt som gratis i denne dimmen. Har 4 stk 7,5 x 17 felger liggende og tenkte ev. å slenge dekka på disse på spole noen runder på treff for å bruke de opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på å få strekk er det alt for bredt.

 

Men 235 er ikke en umulig bredde, har selv liggende et sett med dunlop Sport maxx 235/45-17 som jeg skal prøve til sommeren på mine 7,5x17" felg.

Er en liten fare for ballongdekk, men du kan jo sammenligne med RS2.

Denne ble jo levert orginalt med 245/40R17 dekk på 7x17" felg.

Om de er ballong eller ikke, kan jo du vurdere.

 

rs2_17.jpg

 

Har stående 215/45 på bilen min nå, uten at det er noe særlig strekk...

 

Men de orig. 245 dekkene på RS2 er ikke bredere en andre 225 dekk, så sammenligningen blir ikke helt rett. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken min er ikke å få strekk, eller at det skal se bra ut. Jeg ønsker bare at det skal fungere ok. Greia er at jeg kan få et sett gate slicks av en kompis så godt som gratis i denne dimmen. Har 4 stk 7,5 x 17 felger liggende og tenkte ev. å slenge dekka på disse på spole noen runder på treff for å bruke de opp.

 

Får du de gratis så er det jo bare å prøve de på. Ville nok ikke gått for noe breiere enn 205/40 på en golf 3(hvis det er den du skal ha de på), eventuelt 215/35..

 

Men er dekka gratis så sleng de på en felg og prøv på bilen? Koster ikke stort bare for å legge på ett dekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de orig. 245 dekkene på RS2 er ikke bredere en andre 225 dekk, så sammenligningen blir ikke helt rett. :)

 

Jaha, det ante jeg ikke, hva slags merke er det orginalt?

245 skal være 245mm uansett om den sitter på en rs2 eller en vanlig bil.

Hvis ikke dette dekket er bredere enn 225 så ville jeg følt meg lurt av produsenten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, det ante jeg ikke, hva slags merke er det orginalt?

245 skal være 245mm uansett om den sitter på en rs2 eller en vanlig bil.

Hvis ikke dette dekket er bredere enn 225 så ville jeg følt meg lurt av produsenten...

 

Var det ikke Dunlop 8000 eller noe slikt på RS2 da? Et veldig smalt dekk på linje med Falken FK451. Lurt og lurt, de ulike dekkprodusenter bruker tydeligvis litt ulik mal for hvor bredden på dekket skal måles og avvikene/forskjellen kommer derette. Du kan jo gå hjem og veie 400 g kjøttdeig fra Gilde og se om den veier 400,0 gram ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det fungere med 235 dekk på en 7,5 bred felg?

Vil det virke ok? Eller "flyte" veldig?

 

Det vil fungere helt fint. Spesielt gateslicks som har såpass stiv sidevegg. Kjør på.

 

Ville derimot ikke anbefalt dimensjonen på en Golf 3 - det blir nok i bredeste laget. Spesielt gateslicks, som ofte virker enda bredere enn normale gatedekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bredt!!!

Prøv dekkalkulatoren her så får du et intrykk sammenlignet med en annen dimensjon: http://tyrestretch.com/files.html (du må ha exel installert)

 

Dekka får mye mer strekk i virkeligheten enn det den kalkulatoren tilsier er min erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la på 225/45 på 7,5" felg i går og tenkte med en gang: "æsj, skulle hatt 8 eller 8,5..."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.