Ombygging fra b3 til b4, audi 90

Anbefalte innlegg

Da forrige eier ikke har bygget bilen min (Audi 90 88mod sedan), komplett om til b4, men kun byttet panser og ikke noe mer, driver jeg nå og skal bygge den ferdig. Iom at fangeren og lykta på ene siden er ødelagt kunne jeg likegodt kjøre på og bygge om....

Så da er spørsmålet, hva må gjøres? etter som jeg har fortstått er det som må byttes:

-forskjermer

-t-stykket og de to delene over lyktene

-lykter og list(er) under lykter

-fanger

-og panser da selvfølgelig

Stemmer det? skal til og kjøpe skjermer og har et spørsmål angående det, er skjermene fra b4 coupe, sedan og avant like? lykter regner jeg med er like....

Har også hørt noe rykter om at hjulet ikke vil bli sittende i midten etter ombygging, stemmer det? Er det evnt. såpass mye at det bør gjøres noe med så lenge en ikke er perfeksjonist?

Og ja, jeg vet emnet har vært oppe flere ganger, men jeg suger til og søke, og de trådene jeg fant hadde ikke svaret jeg var ute etter, eller handla om coupe (som vel i utgangspunktet har b4 skjermer?);)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjermene på sedan og avant er hvertfall like.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke bytte annet enn lykter. Alt annet passer rett på slik det er. Bytter du skjermer må du bytte frontfanger også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke bytte annet enn lykter. Alt annet passer rett på slik det er. Bytter du skjermer må du bytte frontfanger også.

Det er jeg klar over, har rs2 kopi fanger liggende som jeg skal ha på iog med at org. fangern som står på nå har fått seg en liten smell.... Festene på lyktene er også knekt så vil ha disse nye, og jeg synes det blir mye penere med b4 skjermer.....

+ at bilen skal lakkeres snart også;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva gjør du med skjermkantene bak..valser ut.?

Blir det ikke seende litt rart ut med skjermkanter foran og ikke bak..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikker jo bittelitt ut der bak da fra før da:p Nei jeg vet ærlig talt ikke, men sånn det er nå med sprukket frontfanger og gåene lykter kan jeg ikke ha det....

Men jeg er ikke perfeksjonist for og si det sånn..... En mulighet er jo og sveise inn breiere hjulbuer bak, men jeg kan ikke sveise noe serlig....

Men det her er nesten litt flaut og spørre om, har hørt om valsing mange ganger før, men egentlig aldri fått med meg hvordan det gjøres, hva for verktøy en bruker og hvor vanskelig det er....

Om noen kan det og har veldig lyst og gjøre det for en slikk og ingenting er det bare og ta seg en tur:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det mest vellykkede er å beholde B3-skjermer og sette på B4-fanger, det blir en liten glippe ved fangeren, men den er knøttliten. Bytter man til B4-skjermer må man også bytte "hele" forstillingen for å få hjulet på riktig sted samt at det ser rart ut med store hjulbuer foran og små med en liten kant bak. B3 og B4 har helt forskjellig rulleomkrets på hjulene, og B4-dimensjon passer ikke bak på B3 mens B3-dimensjon foran ser rart ut med B4-skjermer om ikke bilen er skamsenket..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo en rimelig stor glipe når jeg prøvemonterte rs2-fangeren jeg har (2-3cm minst).... Må jo i tilfelle kutte av og støpe nye hjørner på fangeren....

Skulle gjerne hatt noen bilder av hvordan det blir ved og bare bytte skjermer og ikke bytte noe i forstillingen.... Hva må i tilfelle byttes i forstillingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må bytte bærearmer og drivaksler for å få det til å passe sammen, stabilisator også om bilen ikke er av de siste B3-bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, det er rimelig uaktuelt og bytte såpass, ca. hvor mye ut av stilling kommer hjulet da? snakker vi null komma ett eller annet eller 10cm liksom?

Får se litt på fangeren og se hvordan det hadde vært og støpt om hjørnene så de passer b3 skjermer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er etter jeg bygde om min 90q B3 til B4 front.

hjul feil plassert hjulbue forran etter montering , JA.

Mye? NEI

Legges det merke til ? Nei, men om du vet/ser etter så ser du at noe er galt.

26052007(010).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar denne opp igjen,etter å ha lest litt så kan jeg egentlig bare bytte panser til et b4 panser?? Å t stykket, det er vel der låsemekanismen til panseret festes??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.