#1 Skrevet Februar 24, 2009 (endret) må bestelle meg ny reim i mårra, hva slags verktøy trenger jeg for å skifte?? vanskelig, er jo litt trangt der, 2000mod audi a4 1.8t viskosekuplingen går løst 150grader rundt og så stopp, skal det være slik??? Mvh Ole Helge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2009 mener at den heter "kilereim" og er ganske enkel og skifte.. tror det var 17mm fastnøkkel og tynn skrutrekker/borr som trengs for og bytte denne reimen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2009 Her kommer en kjapp gjennomgang.. Dette er på a4 97mod Her skal Rødt ikon forestille en fastnøkkel/skiftnøkkel.. Det du gjør er og presse med verktøyer MED gul pil.. Her forestiller rødt ikon hullet skrutrekker/borr skal dyttes inn når du har "åpnet" reimstrammeren Gul oppmerkning vil da være en 30grader's vinkel.. Teksten jeg har prøvd og skrive på dette bildet er følgende: ""åpne" reimstrammeren ved å dytte inn skrutrekker/borr i dette hullet." Dette var noe jeg lagde spesielt for deg Ole Helge. Siden jeg nylig har kollidert fronten på min egen bil og har hatt av fronten Håper det hjalp noe. Delenr vet jeg dessverre ikke Mvh Stian Lindgaard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2009 men bytter du bytt også den andre lille remmen, husker ikke hva den gikk til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2009 er 3 reimer totalt.. 1 som Ole Helge valgte og kalle "dynamo reim", vannpumpe reim og en til kom på 479,- med klubbrabatter hos Møller for min del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2009 skal du av med fronten er det vel bare og skifte reg reim også hehe og vannpumpe +++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2009 står på hybelen med begrenset sted å skru så blir ute, så gjør det jeg må for å få start igjen, kan eventuelt bytte de andre når jeg kommer hjem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2009 De 2 flatreimene er helt greie å bytte ovenfra, men den kilereimen går an å bytte, men er trangt som fy! Jeg klarte det uten å ta frem fronten, men brukte endel smått verktøy for å komme til. Må skru opp de 3 unbraco-boltene på ene reimskiva for å splitte den, og det er det som slakker/strammer denne reima. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2009 (endret) men jeg må av med den andre rima nedi der for å få på kilreimen, er dette mulig å gjøre uten å ta av fronten?? hvordan får jeg av den andre? har fått til stremmeren og låst den, det var lett, men resten:( den andre ( altså den ned til venstre på bilde ovenfor) er bare til ac?? kan klippe den og sette på kilreima og kjøre hjem og gjøre resten der??? 2. hjulet som vifta sitter på. skal den gå lett rundt? eller skal den låste på noen måte, den går ikke 360 grader rundt nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 26, 2009 Hmm, den viskosekuplingen som den heter.. den aluminiums-greia som viftebladet sitter i og er satt fast i "motorblokka" skal være mulig og vri mer enn 360 grader. Gjør vertfall det på min. For å ta av reima for AC må du demontere reimstrammeren med umbraco om jeg husker riktig.. denne innfestningen sitter mellom og under de 2 hjula 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 26, 2009 min går ikke rundt, mulig derfor reima røk hehe må få den til å gå igjen da, får ringe pappa så han kan ta med biltralla og komme å hente meg, så får jeg den i garasjen hjemme, ta av radiatoren så kommer man til, viskosekuplingen skal gå helt løst rundt ja, kan den løsne vis jeg prøver å vri den med makt og litt 556 eller er det bytte tid?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2009 vis jeg skru løs torx skurene på fronten så lyktene løsner, får jeg da bakover radiatoren nokk til å skru, men er det bare torx skruene og de 2 plast pluggene som holder fast radiatoren?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...