#1 Skrevet Februar 24, 2009 jeg sliter med kjølinga på min s2 92 mod med 3b motor. vifta starter ikke så jeg bytta den føleren under radiatoren men den ville fremdeles ikke gå. motoren sto og gikk og hele radiatoren blei varm og vannet i eks. tanken blei varmt å når den hadde stått ei stund stoppa jeg motoren å da kom allt vannet ut gjennom eks. tanken sånn plutselig... jeg har lagt opp to ledninger ned til den føleren og kobla de på så jeg kan tvangskjøre vifta på bryter.... Noen som har noen forslag??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2009 har du ikke tre-polet kontakt på din radiator? kanskje dårlig kontakt? det med at vannet kom ut av tanken hørtes helt vannvittig ut!? den føleren er trolig utetemp føler, uten at jeg skal være for sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2009 jo jeg har 3 polet kontakt der. hmm, rart det bare er å stikke i to ledninger så går vifta da..... ja det syns jeg å var snodig med det vannet. men var akkurat sånn jeg beskrivde det over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2009 (endret) Jøss flere som har dette problemet ja.. Har målt litt på bilen min i kveld og virker som det er den temp.følern i bunn av radiatoren min som har drivi på å tullet med meg.. Jeg har strøm fram på det ene trinnet på stikkern til vifta når jeg jumper over stikkern til temp.følern.. Men hvis du har skiftet den vet jeg ikke.. Har slitt lenge med samme problem på bilen min.. Så rop ut om du får den til å gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2009 ja for jeg har å strøm der nede, har en ledning inn på hver side og bruker ikke den i midten.... da går vifta som bare det;) hmm noen flere som har noen forslag:P???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2009 Satt å grublet litt på en ting i stad.. Du har vell også den "formotstanden" som sitter rett ved vifta?! Denne ser helt forjævlig ut hos meg, rusten og fæl, og liten skade i isolasjonen.. Nå skal jeg ikke si for sikkert ang åssen denne virker?! Men er ikke denne for at vifta skal kutte ut ved for høy belastning? For at vifte og elnett ikke skal ta skade ved en feil?! Hvis denne da er defekt/dårlig, kan det da være at denne gjør at bilen tror at "heey, nå er det for høy motstand, nå må vi kutte strømmen til kjølevifta".. Får det ikke helt til å stemme med at det er strøm fram til vifta når vi jumper stikkern på følern.. Men bare prøver å tenke litt.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2009 hmm, ja der er du inne på noe..... min motstand ser heller ikke ny ut for å si det på en pen måte:P åssen er det å bare kutte ut den motstanden da???? vet du hva en ny sånn motstand koster??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2009 Kan sjekke prisen på motstanden.. Mener det var ca 300kr eller noe når jeg sjekket til min.. Prøvde å se litt på koplingsskjemaer også.. Den tempføleren er en termobryter som skal slå inn og sende strøm ut av de to polene, trinn 1 og trinn 2.. hmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2009 Har du funnet ut noe mer? Er på nippet til å bare trekke opp en ny tjukk pluss kabel fra batteri, gjennom ny sikring og rele.. Og styre vifta manuelt fra vippebryter.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2009 jeg er på jobb nå så får ikke gjort noe før om en månde:P hehe ja du får trekke opp noe midlertidig, men da kan du gjøre som jeg gjør, du trekker bare to ledninger ned til den bryteren og kobler på de der i den kontakten så skal vifta gå.... bilen min står sånn nå så kjører jeg bare vifta av og til. for hvis du gjør det går det gjennom sikringsboksen å sånn også vel... har du mye tegninger på s2 eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 25, 2009 Har de fleste tegninger av det mekaniske.. Men el.skjemaer er nesten håpløst å finne.. Har tilgang til evig masse fra Audi 80/90.. Men S2 er vanskelig å finne gitt.. Men mye er jo likt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2009 Har de fleste tegninger av det mekaniske.. Men el.skjemaer er nesten håpløst å finne.. Har tilgang til evig masse fra Audi 80/90.. Men S2 er vanskelig å finne gitt.. Men mye er jo likt.. s2central.net 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2009 Der snakker vi kjekk side..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2009 Har de fleste tegninger av det mekaniske.. Men el.skjemaer er nesten håpløst å finne.. Har tilgang til evig masse fra Audi 80/90.. Men S2 er vanskelig å finne gitt.. Men mye er jo likt.. litt o.t men er det mulig å få de tegningen du har av alt det mekaniske tror du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2009 Skal se om jeg får noen til å scanne det inn, så kan jeg sikkert sende over vettu.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2009 Skal se om jeg får noen til å scanne det inn, så kan jeg sikkert sende over vettu.. det hadde vært supert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2009 ja det kunne jeg å tenkt meg å få av deg om du vil være av med det;) viktig med litt o.t også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 26, 2009 Nå tror jeg pokker meg min går...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 26, 2009 tror???? hva har du gjort for noe da????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 26, 2009 Haha.. Jeg aner virkelig ikke.. Forstår ingen ting.. Altså jeg fant riktig koplingsskjema, og fant ut at termobryteren styrte minus, ikke plus, så feilsøkinga mi tidligere har vært feil.. Det jeg gjorde var at jeg fant ut hvilken av de 3 ledningene på termobryteren som gikk til gods, og hvilke av de to andre som var til trinn 1 og 2.. Så tok jeg en ledning fra stikkern til følern, og jordet ledningen til trinn en med ledning jeg bare holdt inni.. Så målte jeg med voltmeter på stikkern til vifta med tenning på, hadde batteri spenning frem.. Så gjorde jeg akkurat det samme med trinn 2, og fikk batteri spenning frem til trinn 2 på vifta.. For moroskyld monterte jeg vifta på plass, satt på stikkern, og gikk inn i bilen for å sette på tenninga igjen (hadde tenkt til å jorde hvert trinn og se om vifta starta), men i det jeg vred om tenninga så gikk vifta.. pga klima stod på.. Når jeg begynte å kjøre så slutta vifta å gå.. men lot bilen stå på tomgang i gårdsplassen hjemme mens jeg stod og kikket.. plutselig startet vifta gitt.. sto et par min å rusa.. Den rikka seg ikke over 90 grader og vifta gikk som et skudd.. Har overhode ingen logisk forklaring.. Kanskje stikkern på vifta ikke hadde stått skikkelig på?!?! Kanskje det hadde dannet seg et tynt tynt lag irr som ble borte når jeg har tatt stikk av og på?!? Kanskje det var dårlig kontakt på stikket til termobryteren?!? Aner virkelig ikke, men den går enda hvertfall.. hahah 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 27, 2009 hmm, må forkse litt på det der når jeg kommer hjem trur jeg... men min bror hadde vært ute å kjørt med bilen i dag og brukt vifta på bryteren å når han kom hjem slutta plutselig vifta å gå å da viste det seg at sikringen var gått..... har du noe mulighet til å se i hvilken sammenheng den motstanden har med vifta å gjøre??? iforhold til sikringer å sånn så klart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 2, 2009 hmmmmmm:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...