#1 Skrevet Februar 24, 2009 Hei. Har en seat leon 1,8t 4wd, og har hatt endel tull nå med motoren: mad : Saken er den at jeg få opp disse feilmeldingene: Tuesday,24,February,2009,20:28:51:23090 VCDS Version: Release 805.3 Address 01: Engine Control Module Part Number: 06A 906 032 HN Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002 Software Coding: 10710 Work Shop Code: WSC 01286 Additional Info: VSSZZZ1MZ2R048177 SEZ7Z0A1369328 4 Faults Found: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 - - 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 35-10 - - - Intermittent 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117 - 35-10 - - - Intermittent 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 1001 Det jeg hat byttet er: LMM, MAF, tennplugger, coilene 4stk, lambdasensor(begge 2), n75j ventil, bensinpumpe(den røk faktisk). Motorlyset lyser hele tiden, og da går bilen greit, mye dårlige enn vanlig, men ikke noe rykking og slikt tull,en bruker endel mer enn vanlig. Men hvis jeg sletter feilmeldingene, slik at bilen ikke er i nødmodus lenngre, da bryter helvete løs, bilen nykker og rykker og bruker 3,5l Hour står det på kjøreomputeren. Og den går ræva, med med engang det er nødmodus igjen, da er alt vekke. Det jeg lurer på, er om noen har noen tips til dette? Takker for all hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2009 (endret) Er bilen chippet? Virker som den rett og slett klager på blaningsforholdet.. enten det, eller så er ledningsnettet til lambdasondene defekt og kortslutter til jord. Skjekk om koblingene ikke har gått av noe sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2009 hei Bilen har ppc, så om den er orginal eller ikke, så skjer desverre det samme: mad : Ledningene er skjekket, målt, og alt ser ok ut. Det jeg kom på nå, det kan ikke være en vakum lekkasje da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2009 Feilmeldingene du har sier iallefall at ledningsnettet til lambda noen ganger er åpen krets (=ledningsbrudd) og noen ganger går rett til jord. Høres ut på meg som det er noe som har ukontakt ett eller annet sted.. Det gir isåfall en grei begrunnelse for neste feilmelding om at blandingsforholdet er helt bak mål, da det måles av lambdaene Intermittent betyr at feilen ikke er konstant men kommer og går. Vaakumlekasje kan det selfølgelig være, men feilmeldingene du får tyder iallefall på at det er noe mer som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2009 ok:) skal sjekke igjen for og være sikker, tusen takk for hjelpen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2009 noen andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2009 Monday,02,March,2009,19:42:45:23090 VCDS Version: Release 805.3 Address 01: Engine Control Module Part Number: 06A 906 032 HN Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002 Software Coding: 10710 Work Shop Code: WSC 01286 Additional Info: VSSZZZ1MZ2R048177 SEZ7Z0A1369328 5 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 - - 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117 - 35-10 - - - Intermittent 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 35-00 - - Readiness: 0000 1001 Fikk denne avlesningen idag, bilen lader ikke mer en 0,5 bar så bare stopper det opp. merkelige greier, noen som kan hjelpe med dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...