Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en seat leon 1,8t 4wd, og har hatt endel tull nå med motoren: mad :

 

Saken er den at jeg få opp disse feilmeldingene:

 

Tuesday,24,February,2009,20:28:51:23090

VCDS Version: Release 805.3

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 06A 906 032 HN

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002

Software Coding: 10710

Work Shop Code: WSC 01286

Additional Info: VSSZZZ1MZ2R048177 SEZ7Z0A1369328

4 Faults Found:

 

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 35-00 - -

17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich

P1127 - 35-10 - - - Intermittent

17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground

P1117 - 35-10 - - - Intermittent

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 35-10 - - - Intermittent

 

Readiness: 0000 1001

 

 

Det jeg hat byttet er: LMM, MAF, tennplugger, coilene 4stk, lambdasensor(begge 2), n75j ventil, bensinpumpe(den røk faktisk).

 

Motorlyset lyser hele tiden, og da går bilen greit, mye dårlige enn vanlig, men ikke noe rykking og slikt tull,en bruker endel mer enn vanlig. Men hvis jeg sletter feilmeldingene, slik at bilen ikke er i nødmodus lenngre, da bryter helvete løs, bilen nykker og rykker og bruker 3,5l Hour står det på kjøreomputeren. Og den går ræva, med med engang det er nødmodus igjen, da er alt vekke.

 

Det jeg lurer på, er om noen har noen tips til dette? Takker for all hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen chippet? Virker som den rett og slett klager på blaningsforholdet.. enten det, eller så er ledningsnettet til lambdasondene defekt og kortslutter til jord. Skjekk om koblingene ikke har gått av noe sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

Bilen har ppc, så om den er orginal eller ikke, så skjer desverre det samme: mad :

 

Ledningene er skjekket, målt, og alt ser ok ut.

 

Det jeg kom på nå, det kan ikke være en vakum lekkasje da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilmeldingene du har sier iallefall at ledningsnettet til lambda noen ganger er åpen krets (=ledningsbrudd) og noen ganger går rett til jord. Høres ut på meg som det er noe som har ukontakt ett eller annet sted..

 

Det gir isåfall en grei begrunnelse for neste feilmelding om at blandingsforholdet er helt bak mål, da det måles av lambdaene ;)

 

Intermittent betyr at feilen ikke er konstant men kommer og går.

 

 

Vaakumlekasje kan det selfølgelig være, men feilmeldingene du får tyder iallefall på at det er noe mer som er galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok:)

skal sjekke igjen for og være sikker, tusen takk for hjelpen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monday,02,March,2009,19:42:45:23090

VCDS Version: Release 805.3

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 06A 906 032 HN

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002

Software Coding: 10710

Work Shop Code: WSC 01286

Additional Info: VSSZZZ1MZ2R048177 SEZ7Z0A1369328

5 Faults Found:

 

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 35-00 - -

17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground

P1117 - 35-10 - - - Intermittent

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 35-00 - -

17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich

P1127 - 35-00 - -

 

Readiness: 0000 1001

 

 

Fikk denne avlesningen idag, bilen lader ikke mer en 0,5 bar så bare stopper det opp. merkelige greier, noen som kan hjelpe med dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.