Ombygging av hendler fra type 89 til b4??

Anbefalte innlegg

Hei Lurer på om noen har byggd om bryterne fra type 89 (dei gamle firkantede hendlene) til B4 hendelene (runde og sitter på s2) bryterboksen med både visker,full og nærlys, av-på lysbrytern og vindusviskeren??

Det første bilde er hvordan den gamle ser ut bak.

Det andre viser hvordan tappene som går inn på stikket ser ut.

Det tredje bilde er hvordan en s2 (b4 stikk) ser ut bak.

trenger koblingssjema eller bra veiledning:P

På forhand takk:)

DSC01041.jpg

audi ombygging av lysbryter.. gamle.JPG

audi ombygging av lysbryter.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ikke ann og bare dra av de spakene og bytte de i stede for og bytte hele greia? mener de bare sitter på sånt spor,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere muligheter her... Fra 1990 kom faktisk B3 også med nyre type hendler. Jeg byttet hele ledningsnettet bak rattet og knappene i midtkonsolen for å få den nye typen. Det går an å klippe av de gamle kontaktene og lodde på den nye typen plugg også. Mener å huske at fargene er så godt som like. Den eneste utfordringen jeg fikk var at på den nye B4 hendelen var det ikke hendel for nødblink. Det er en egen knapp i midtkonsolen. Jeg måtte skjøte på ledningsnettet slik at jeg fikk den knappen.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ikke ann og bare dra av de spakene og bytte de i stede for og bytte hele greia? mener de bare sitter på sånt spor,

sjønner ikke helt hva du mener??:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere muligheter her... Fra 1990 kom faktisk B3 også med nyre type hendler. Jeg byttet hele ledningsnettet bak rattet og knappene i midtkonsolen for å få den nye typen. Det går an å klippe av de gamle kontaktene og lodde på den nye typen plugg også. Mener å huske at fargene er så godt som like. Den eneste utfordringen jeg fikk var at på den nye B4 hendelen var det ikke hendel for nødblink. Det er en egen knapp i midtkonsolen. Jeg måtte skjøte på ledningsnettet slik at jeg fikk den knappen.

mvh

Vegard

oki.. har fått tak i b4 hendler og b4 stikk så jeg skal se på ledningene i kvell:) blir spennende:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ganske enkelt og smette stikkene ut av kontakten på el nettet. Så slipper man og klippe og lodde. Gjorde det ivertfall slik når jeg byttet ifra H4 til S2 lykter på en B4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ganske enkelt og smette stikkene ut av kontakten på el nettet. Så slipper man og klippe og lodde. Gjorde det ivertfall slik når jeg byttet ifra H4 til S2 lykter på en B4.

sitter no jæveli di stikkene:( tror ikke det går hos meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilder av bryterne jeg skal sette inn. Men er det ingen som har byggd på b4 hendler på en b3 bil?:)

DSC01054.jpg

DSC01055.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på kontaktene på ledningsnettet ditt, så skal det være en hendel for å frigjøre alle pluggene inni der. Så kan vel de i teorien flyttes rett inn i de nye kontaktene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

inne i dasj-bordet? eller i di sikkene som går inn på brytern?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kontaktene som sitter fast på ledningsnettet ja. Skal vel være en lilla/rosa del som skal skyves til sida eller noe sånn, og vips så er alle ledningene løse!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte nytypen hendler fra en 91mod 100 type44 i min , måtte klipe alle ledningene og sitte med 2stk koblingsskjema og koble det sammen igjen :)

Ble supert til slutt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kontaktene som sitter fast på ledningsnettet ja. Skal vel være en lilla/rosa del som skal skyves til sida eller noe sånn, og vips så er alle ledningene løse!

det skal jeg prøve i helgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte nytypen hendler fra en 91mod 100 type44 i min , måtte klipe alle ledningene og sitte med 2stk koblingsskjema og koble det sammen igjen :)

Ble supert til slutt :)

Har du koblingssjema??:) har liggende en bryter fra audi 90 type 89, 90 eller 91mod og en bryter fra audi 100 som er lik:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.