Defa "død" problem - og løsning

Anbefalte innlegg

Hadde vasket Golfen i går og satte bilen i garasjen natten over med åpne dører for å tørke dørpakningene (unngå frysing). Skrudde av kupelyset for ikke å tappe batteriet.

Neste morgen startet den ikke (starteren gikk ikke). Dashlamper lyste. Ikke klikking som ved dårlig batteri, skjedde bare ingenting. Men den lot seg dytte i gang, dvs at startsperren var ikke aktivert. Ingen respons av å skru alarm av/på (hverken lampekvittering eller dørlåsing).

(Problem kan være trigget av at alarm ble skrudd av/på med åpne dører på morgenen?)

Dro på jobb, byttet batterier i fjernkontrollen til Defaen, men like galt.

Kom så på at jeg hadde et lignende problem med Caravellen en gang (død alarm, men da tror jeg bilen startet). Etter å ha ringt Defa hotline dengang fikk jeg tips om å ta ut kontakt nr 3 (tykk rød og tynn sort ledning) i sentralenheten (den i dashen) i et par minutter, så resettes/resynkes alarmen. Da ble problemet borte.

Gjentok dette på Golfen i dag (riktignok bare noen sekunders frakobling), og problemet var borte :-)

Usikker på hva som har trigget dette (Defafyren snakket noe om en klokkesynkfeil som kan oppstå etter relativt lang tid?).

Uansett, kjedelig problem som er enkelt å fikse!

(Gjelder Defa 800-serien, dvs fra 90-tallet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.