Kam.bytte og reg.reim Golf II

Anbefalte innlegg

Har skiftet kamaksling og registerreim på en Golf II, og får den ikke til å gå igjen. Registerreima skal være montert rett. Når jeg drar den på starteren drar den bare jevnt rundt, høres ut som om det ikke kompresjon. Tok av toppdekselset og når jeg dreier rundt motoren trykker jo kammen ned ventilene. Skal ventilhetten eller hva det nå heter på fagspråket være i kontakt med kammen hele veien rundt? Et par ventiler gjør det. Må nok innrømme at reg.reima ikke ble helt rett første gangen. Noen mener det ikke skal ha noe å si på disse motorene, men kan det være noen ventiler som har fått litt stempelkos?

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått justert tenninga rett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant bilde av hvordan merkene reimhjula skulle stå. Hakket i kam.hjulet ligger i flukt med toppen. Merkene på veivhjulet og tenninga står mot hverandre. Har tatt av fordelerlokket og sjekket at rotoren står på sylynder nr. 1. Har tatt ut tennpluggen og sjekket at stempelet står i ød.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo ut som du har ett kompresjonsproblem en plass... Jeg trodde hvertfall att ventilene skulle være i kontakt med kammen hele veien rundt...

 

Sikker på at du har montert kammen riktig? Mangler ikkje noen fjærer eller bolter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde også de skulle følge med hele veien rundt, men har ikke hatt ute ventilene tok ut gamlekammen og satte i den nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

smeller ikke i dissa motora om det er litt feil egentlig, kun 16v som gjør det, regner med at du har en 8v?

 

var på losna isbane her for noen uker siden, der var det en kar i en audi med 4'er i og quattro. han kjørte i en brøytekant og havarerte reima skikkelig.. han dro og kjøpte ny og tuta rundt videre!

 

ellers har jeg ingen tips egentlig.. originalkam du har montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke originalkam nei. 268 grader. Men skal ikke ventilhetten eller hva det nå heter følge kammen helt rundt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei når ventilene står på topp skal du ha 0.2 +-mm klaring men en 268 grader er jo nokk så mild. prøv å gi den godt med fortenning å noen slurper bensin rett i sylindern..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg trodde at det ikke skulle være så mye klaring. Har vel nesten 1cm!! på noen av ventilene, så det tyder på at jeg har litt arbeid foran meg. Er vel bare å skru av toppe å se hva som har skjedd.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hydrauliske ventilløfterene synker sammen uten oljetrykk og da får du mye mer klaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den kammen til hydrauliske eller mekaniske ventilløfterene. og hvilkenmotorkode har du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg en gang forsøkte og montere en GTI i kam i en EZ motor i en Jetta en gang, dette funket dårlig etter at jeg fant ut at GTI kammen var for mek.løftere mens EZ motoren hadde hyd.løftere.

Det som da skjedde var at løftet på kammen tok atti godset i toppen for der løfteren går nedi, og løfteren ble ikke med opp igjen, tok ut løfterne og slipte bort kanten så gikk det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være mekaniske løftere. Har ikke motorkoden for hånden. Kamakslingen skal være til mekaniske løftere. På ventilene som ikke følger med opp, stopper kant i kant mot toppen (sikkert ikke lett å skjønne den) Et par stykker kommer helt opp. Det eneste som er gjort er at jeg tok av kammen, satte i ny og skifta reg.reim. Men det som er rart er at når jeg prøver å starte den snurrer den bare rundt. Hører ikke ut som om det er kompresjon. Det er derfor jeg tror noen av ventilene lukker som de skal.

 

Takker for mange gode forslag. Hadde vært greit å funnet utav det uten å måtte ta av hele toppen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du er usikker på om det er mekaniske eller hydraulske løftere (originalt iallefall, kan jo være ombygget)

 

så har

 

Mekaniske løftere (5 kambukker)

Hydraulske løftere (4 kambukker)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg skrudd av toppen og prøver å få av shimsene. Har fått av fem av de, men de som er igjen er litt værre å ha med å gjøre. Noen som har noen tips???? Mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.