Reg reim bytte 1.9 Tdi Pumpedyse

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat skal skifte reg reim i dag på min 2001 Golf 1.9 Tdi Pumpedyse

Noe en skal være obs på her? Tenkte siden det er pumpedyse, men det har kanskje ikke noe å si. Mener bare jeg har hørt noen prate om det, men så har ikke jeg stort av peiling på slikt heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kamerat skal skifte reg reim i dag på min 2001 Golf 1.9 Tdi Pumpedyse

Noe en skal være obs på her? Tenkte siden det er pumpedyse, men det har kanskje ikke noe å si. Mener bare jeg har hørt noen prate om det, men så har ikke jeg stort av peiling på slikt heller.

 

Tips:

-Lag egne merker med Korrekturpenn. Så ser du 100% at alle hjul havner på samme sted som før du demonterte

-Ikke løsne kamhjulet om du ikke har full kontroll på instilling og tilgang på riktig spess.verktøy

-Vær sikker på hvordan strammehjulet skal instilles. spess om du har hydr.spenner skal denne stilles inn med f.eks et bor for å få riktig klaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ikke er en dreven registerskifter,ville jeg annbefalt å bruke den lille ekstra tida å sette alt på orignalmerkene.

låse av kamhjulet burde du,da dette bør løsnes for å få den nye reima lettere på,går sikkert med ett bor av riktig dim å låse av.

på veivhjulet kan du merke med merkelakk,men er jo også propp du kan ta ut i kassa for å se merke på svinghjulet.orginalt finnes det verktøy som låser veiv fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips:

-Lag egne merker med Korrekturpenn. Så ser du 100% at alle hjul havner på samme sted som før du demonterte

-Ikke løsne kamhjulet om du ikke har full kontroll på instilling og tilgang på riktig spess.verktøy

-Vær sikker på hvordan strammehjulet skal instilles. spess om du har hydr.spenner skal denne stilles inn med f.eks et bor for å få riktig klaring.

 

Hei!

Bør ikkje kamhjulet justeres med ny reim, slik at instillingen blir 100% riktig?

Er det bare låsing for veivakslingens tannhjul (T10050) og kamakslingens blokkeringsverktøy (nr3359) en trenger for å justere dette?

Lurer litt på å skifte registerreim på min 2002 mod A6 1,9 tdi selv, er greit å lære noe nytt....

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.