#1 Skrevet Februar 25, 2009 Jeg og en kamerat skal skifte reg reim i dag på min 2001 Golf 1.9 Tdi Pumpedyse Noe en skal være obs på her? Tenkte siden det er pumpedyse, men det har kanskje ikke noe å si. Mener bare jeg har hørt noen prate om det, men så har ikke jeg stort av peiling på slikt heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2009 Jeg og en kamerat skal skifte reg reim i dag på min 2001 Golf 1.9 Tdi Pumpedyse Noe en skal være obs på her? Tenkte siden det er pumpedyse, men det har kanskje ikke noe å si. Mener bare jeg har hørt noen prate om det, men så har ikke jeg stort av peiling på slikt heller. Tips: -Lag egne merker med Korrekturpenn. Så ser du 100% at alle hjul havner på samme sted som før du demonterte -Ikke løsne kamhjulet om du ikke har full kontroll på instilling og tilgang på riktig spess.verktøy -Vær sikker på hvordan strammehjulet skal instilles. spess om du har hydr.spenner skal denne stilles inn med f.eks et bor for å få riktig klaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2009 Takk skal du ha Tor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2009 hvis du ikke er en dreven registerskifter,ville jeg annbefalt å bruke den lille ekstra tida å sette alt på orignalmerkene. låse av kamhjulet burde du,da dette bør løsnes for å få den nye reima lettere på,går sikkert med ett bor av riktig dim å låse av. på veivhjulet kan du merke med merkelakk,men er jo også propp du kan ta ut i kassa for å se merke på svinghjulet.orginalt finnes det verktøy som låser veiv fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2009 Tips:-Lag egne merker med Korrekturpenn. Så ser du 100% at alle hjul havner på samme sted som før du demonterte -Ikke løsne kamhjulet om du ikke har full kontroll på instilling og tilgang på riktig spess.verktøy -Vær sikker på hvordan strammehjulet skal instilles. spess om du har hydr.spenner skal denne stilles inn med f.eks et bor for å få riktig klaring. Hei! Bør ikkje kamhjulet justeres med ny reim, slik at instillingen blir 100% riktig? Er det bare låsing for veivakslingens tannhjul (T10050) og kamakslingens blokkeringsverktøy (nr3359) en trenger for å justere dette? Lurer litt på å skifte registerreim på min 2002 mod A6 1,9 tdi selv, er greit å lære noe nytt.... Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...