Rs2 dør når den blir varm

Anbefalte innlegg

Har problem med at rs2 går dårligere å dårliger tungang etter som den blir varm å dør til slutt: gråter :

Er det noe som hvet hva det kan være????

Har trykktestet, ny LMM. så det er ikke det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tomgangsregulator ?

men dør da motoren ut når den blir varm??? har du ikke feilen hele tiden da?? hvis det er det: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men dør da motoren ut når den blir varm??? har du ikke feilen hele tiden da?? hvis det er det: klø :

Ikke veit jeg, bare tenkte at siden du er plaget på tomgang så kunne det være den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s4 motoren min begynner også å gå ille ujavnt på tomgang når den blir varm. happer såpass mye opp og ned på turtall, att den dør innimellom. jeg mistenker også tomgangsregulatoren min. er akkuratt som om den ikke klarer å åpne fort nok etterhvert som turtallet synker. har akkurat kjøpt en som jeg vet virker av en her inne, så får se når jeg får den, om det hjelper noe...

mvh jørgen borge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å dra av kontakta på tomgangsregulatoren, så finner du fort ut om det er den eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å dra av kontakta på tomgangsregulatoren, så finner du fort ut om det er den eller ikke.

er det den som sitter på gassjelle?? har tatt ut den hvrtfall, å da blir det endig + jeg får feil i vag.com.

Så da regner jeg med den virker: klø :

Men fikk et tips om tenings modull??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgongsregulatoren ligge på venstre side av bilen rett forran stabstaget og sikringsboksa.

Er heilt grå med ein svart stor plugg i enden, er besta med ein breide gummidel over midten (bra forklaring men har ikkje bilen med meg på sjøen)

Har også problem med at bilen ligger og jagar mellom 800-1200 o/min avogtil, trudde det var tomgongsregulatoren og bytta denne men problemet er der enda, så skal forske litt meir på det.

Problemet er at med meg kjem problemet berre avogtil , så litt vanskeli å finne ut kva det kan skyldast...

Skal du kjøpe regulatoren trur eg at mekonomen var billigast , ca 1200 spenn med klubb rabatt såvidt eg huska i haude : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regulatoren ligner på den elektriske vannpumpa og sitter vel imlignende innfestning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regulatoren ligner på den elektriske vannpumpa og sitter vel imlignende innfestning.

Janei vannpumpa er vel heilt rund da , det er ikkje regulatoren :P

Men går ikkje ann å ta feil av dei to da ettersom regultaroren er der eg sa og pumpa ligg no langt nedi der vedsida av blokka ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg prøvd tomgangsregulatoren å den virker:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som jeg har funnet feilen!! har nappa ut kontaken til kjølevæsketempføleren. så nå går den normalt igjen uten problemer: smil :: smil : Får ny del på mandagen, så då får vi se!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

O2-sensorfeil kan gi noe tomgangsjuks..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som jeg har funnet feilen!! har nappa ut kontaken til kjølevæsketempføleren. så nå går den normalt igjen uten problemer: smil :: smil : Får ny del på mandagen, så då får vi se!!!

Var det denne multisensoren som var gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den som står i bunnen av radiatoren, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det den som sitter på gassjelle?? har tatt ut den hvrtfall, å da blir det endig + jeg får feil i vag.com.

Så da regner jeg med den virker: klø :

Men fikk et tips om tenings modull??

Vil uansett anbefalle deg å rense/vaske gass spjelle..

Hadde samme problemet på min citroen Xm,renset gass spjellet og alt var iorden igjen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på den på vann-railen jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der, ja. Med defekt vanntempgiver vil ECU tro at motoren er i oppvarmingsmodus og pøser derfor på med bensin også etter at motoren har nådd driftstemp. Blandingen blir for feit, og den slukner på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det samme som skjer med IAT sensoren? Den kødda til meg å der gikk bilen dårlig, men stoppa ikke på tomgang. Gikk bare veldig rufsete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er iat sensoren, og hvilken av polene på multigiveren får ecu signaler fra?

mvh jørgen borge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ECU henter signal fra en egen sensor bak på blokka, multitempgiveren gir kun signal til instrumentet. Den i bunn av radiatoren er en tredje sensor hvis eneste funksjon er å få viften til å starte.. ;)

IAT = Intake Air Temp? :) Det er sensoren som står på innsuget og måler innsugstemperatur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det som ser ut som har skapt problemene.

rs2vannbryter.jpg

Har ringa rundt hvor den ligger.

28022009956.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intressangt ... tenkte eg skulle ta ein titt på gasspjeldet når eg kom heim frå sjøen.

Vist ikkje det hjelper på , så blir det nok eit forsøk på bytting av dinna hjå meg også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått problemer igjen nå, noe av den samme feilen: klø :

Noen som vet hva dette er??

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

01-10 - Signal Shorted to Plus - Intermittent

Ble ikke så mye klokere på det som sto på ross-tech sine sider: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.