Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hva de forskjellige tingene her er og hva de gjør?

 

1. Hva gjør den slangen som går inn på gasspjeldet?

2. Hva gjør de 2 følerne for noe? evt. hva ville skjedd hvis de var gåene?

3. Hva er den bosch saken jeg har bilde av og hva gjør den? evt. hva skjer hvis den er gåen?

 

Takker for gode svar ;)

 

Mvh Daniel

CIMG0946endre.jpg

ed.jpg

edd.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de du tror er følere, sitter dem nærme fronten? kan være lyktemotorene.. de som styrer om lyktene skal lyse opp eller ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nederste er sirkulasjonspumpen på kjølevannet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Til venstre er sensoer på olje utluftning. Andre er sensor på gass spjeldet. Vakum slange inn på insuget, som jeg mener å huske kommer fra kull filtret.

2.Vakum slange til et kull filter som sitter nede i fronten.

3. Sirkulasjons pumpa. Når du stopper motoren, og vannet er varmt. Så begynner denne pumpa å gå, for at vannet skal sirkulere i systemet, så ikke bilen koker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den oppe til høyre er vel ventilen som sender bensindampen gjennom kullfinteret og inn i på innsuget igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så ingen som har symptomer på hvis det kullfilteret er gåent eller hvis noen av de 2 følerne er gåene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kull filteret er ikke noe annet en at det går på luftinga på tanken, fjerne bensin lukta. Her er det en beskrivelse på systemet:

*** Fuel Tank Ventilation ***

 

The following inputs are used to control the fuel tank ventilation:

 

.Engine speed

.Engine load

.Engine coolant temperature

.Signal from throttle valve Potentiometer (G69)

 

Fuel vapors from the fuel tank are vented to the carbon canister.

When the engine is warm and above idle speed, the vapors will be

drawn into the intake manifold via the carbon canister.

 

Depending on engine load and oxygen sensor signal, a frequency valve

will regulate the quantity of vapors entering the intake manifold from

the carbon canister

 

* Carbon Canister Frequency Valve (N80) *

 

The ECU determines the duty cycle of the frequency valve to regulate

the flow of fuel vapors from the carbon canister to the engine.

 

When no current is supplied to the valve, it remains in the open

position.

The valve is closed (duty cycle 100%) when the cold engine is started.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den ha noen innvirkning på om motoren går bra eller dårlig? Min er også sånn at når jeg starter den når den er kald, så fusker den litt på 200 r/min og så dør den ut. Starter for 2. gang og da går den opp til choke tomgang.

 

Noen som har peil på det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den ha noen innvirkning på om motoren går bra eller dårlig? Min er også sånn at når jeg starter den når den er kald, så fusker den litt på 200 r/min og så dør den ut. Starter for 2. gang og da går den opp til choke tomgang.

 

Noen som har peil på det??

 

Nei det har den ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en av de 2 andre følerne på innsuget der a? hva skjer hvis de er gått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk med VAG COM, så slipper du å lure mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.