#1 Skrevet November 25, 2004 Hei! En kompis av meg har også RS2, og da jeg prøvde den her om dagen merka jeg at den spant KUN på bakhjulene når jeg rygget. Noen som kan forklare hvordan det har seg..?? Går da utifra at quattron på RS2'n også virker i revers som på alle andre Audier..?? Min gjør i allefall det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2004 Fordi bakhjula var over et glattere parti enn hva fremhjulene var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2004 Tenkte tanken jeg også, men allikevel..Den burde vel kanskje ikke trekke KUN bak..Prøver man det samme fremover vil den ikke spinne KUN på bakhjulene..Vil alltid være minst et hjul fremme som går.. Mulig utvekslinga i revers som gjør det da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av Mats Langtinn ..Prøver man det samme fremover vil den ikke spinne KUN på bakhjulene..Vil alltid være minst et hjul fremme som går.. Ikke hvis det er null feste på et av hjulene. En torsendiff er avhengig av litt motstand for å virke. Ta av en drivaksling og prøv og kjør litt. Skulle tro det gikk OK med en 4wd uten en aksling, men nei..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2004 Ta en titt på denne videoen, den viser litt quattro i praksis, virker som at lite gass setter en aksling i bevegelse og mye gass får hele systemet til å "reagere" vacn voss - stålplatebakken christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2004 Den videoen var faktisk enormt bra.. Ser mye av hvordan Quattro-systemet fungerer der. Er nok ikke det at alle hjula kommer etter mye gass, men som på S6en her er det sperra som slår inn når hjula begynner å få fart. Quattro'en jobber jo hele tiden fordi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2004 TT'en har vel Haldex? Er ikke dette systemet bedre enn quattro under ekstremt glatte forhold? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2004 tenk også på hvor liten vekt det er over bakhjula når man rygger. det er sinnsykt lite ! iogmed at audi har rævva vektfordeling fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 26, 2004 Takker! Viser han den filmen jeg tenker jeg, så er det forklaring nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 27, 2004 Jeg SKAL ha quattro til neste vinter! PS den golfen var "lækker" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...