Få av lim som holder baklykter (100 C4)

Anbefalte innlegg

Har et lite problem; Det viser seg at baklyktene som sitter på bagasjeluka er både limt og skrudd fast.

Skulle hatt dem av, helst i ett stykke, så lurer på om noen har et bra tips for å få de av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøve å varme litt fra baksida? vær forsiktig så du ikke tar lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne på tanken, skal prøve det.

Prøvde litt med ståltråd å fiskesnøre, men det stopper jo selvfølgelig på skruene i lykta :(

Hadde jeg vært helt sikker på at de nye lyktene passer 100%, så hadde jeg bare knust og revet til jeg fikk dem av, frem med Dremmel osv :tr:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lim? Er det noen som har kjørt på med sika, eller er det kun originalkittet? Sistnevnte løsner i hvertfall lett på en varm sommerdag! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en hårføner og en brødkniv. Det går ei pakning på rull rundt disse skruene som både holder plata på plass og hindrer fukt/vann. Ikke bøy for mye på refleksplata, for da kan den fort sprekke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis er det brukt butyl, og denne blir myk og elastisk når den varmes opp med varmluftpistol. Hvis det derimot er brukt Sikaflex, så har du et lite problem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er original-guffa som er på. Forklarer litt at det trengs varme (som nevnt tidligere) siden den sitter bom fast nå i Februar : rolleyes

 

Kenneth: Ingen fare for noen refleksplate, er original-lysene som skal av til fordel for S4-lys (med andre ord; Det er refleksplaten som skal på ;) )

 

Hva skal jeg bruke når jeg skal montere lyktene igjen da? Må jo få det tett, av åpenbare grunner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, trodde du hadde S4 refleksplate fra før :)

 

Du får kjøpt en slik tetningsrull på Møller. Får nok kjøpt på andre bilforhandlere også..

Står i delekatalogen til Møller under baklyktseksjonen. Kommer i pakninger på 10 stk.. så må dele prisen på 10 om du skal ha en rull. Hvis dem ikke har den inne har dem sikkert noe tilsvarende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg på en tynn stripe med sicaflex rundt skruehullene og langs kantene på lykta og la den herde til støvtørr så skrur du lykta fast. Dette blir som en gummipakning som ikke limer fast, men bare tetter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene, håper jeg får det til nå :)

Må bare finne frem hårføneren til min bedre halvdel nå, så skal nok lyktene av ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal jeg bruke når jeg skal montere lyktene igjen da? Må jo få det tett, av åpenbare grunner :)

 

Bruk originalkitt. Tetningskitt på rull har de garantert liggende på et autorisert verksted. Spør du pent får du sikkert kjøpe et par meter der. Koster ikke stort heller. Da legger du bare "pølsa" elegant ned i sporene bak refleksplata og skrur den på. Smooth! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Butylen heter Teroson Terostat VII og er laget for baklysene på Audi Coupe/Urquattro type 85 (se illustrasjonen på esken :) ). Jeg kjøpte en boks med 4 ruller (totalt 10 meter) for ca 300 kr hos min Audi-forhandler for et par år siden.

DSC00076 [].JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tape igjen hele baksiden av lykten så det er luft tett, lag et lite hull 5mm ca spray inn med hårspray og tenn på da løsner nok lykta :)

 

mer seriøst ville jeg brukt hårføner, mye mer skånsom mot lakken et varmepistol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.