#1 Skrevet Februar 26, 2009 Hei det var vel i 93 at s2en fikk 6 trinns gearkasse. Hva annet ble endret på denne bilen opp igjennom årene? Da tenker jeg på forbedringer fra år til år. De første hadde vel "ufo" bremser. Når fikk de annen type bremser? Når kom avant utgaven? Hvor vanlig/skjelden er den? takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2009 også ulike motorkoder fra år til år tas i mot med stor takk. Tenker jeg rett med at avanten kom i 93 og hadde 6 trinns kasse ABU motor etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2009 S2 har aldri hatt UFO-bremser. De kom med kun to motorer: 3B (91-92) og ABY (92-96). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2009 (endret) Stemmer som du sier at endringer kom på 93 modellen med 6 trins kasse og "ny" motor Forskjellen der er stort sett fordelerløs tenning og 10 hk mer ved hjelp av overboost i noen sek, ved fullgass.. 93 modellene kom også med digitalt klimaanlegg og en annen type skinninteriør mener jeg Avant kom som du sier i 93 og ble laget i litt over 1800 eksemplarer Edit: 1818 avanter ble produsert Coupe: 5469 stk med 3B motor og 1901 stk med Aby Sedan: 306 stk, alle 94 modeller med Aby motor Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2009 takk for svar alle. Hvor mye er cet ca i avgifter på en 93 model s2 avant? (Ja jeg kan gå inn på toll. no å regne ut selv, men ikke vet jeg vekta og kw) så hvis noen vet dette, evnt kan regne det ut for meg er det veldig bra. en avant med litt skader, (skjerm, panser, lykt), fra sverige til 25 tusen norske er vel ikke så galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2009 En annen sak som endret seg var hovedlysa, dvs overgang til linselys. Tror dette kom i -94, har i allefall sett -93 modeller med vanlige frontlys. En annen ting jeg kommer på er plassering av S2 logo på bakstussen, på coupe utgaven ble emblemet flyttet fra høyre til venstre side, tror det var fra overgang til ABY motor. 3B har bittelitt mindre IC enn aby, 5cm kortere register. Interiørdetaljer er også forskjellig, tror 3B har kun en type lister (type myk, med preget mønster), på ABY kom det også mulighet for interiørlister i tre eller karbonfiber(look?). Skinnseter, ihvertfall foran endret seg fra 3B til ABY. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2009 er det ca 50000,- i avgifter nå på en 93 s2 avant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...