Anbefalte innlegg

er det noen her som har prøvd å lakkere den stygge grå autopass saken?

 

det er vel ikke noe big deal å lakkere den. men for å få et noen lunde resultat så må den nesten demonteres litt. og det er her jeg sliter..

gav den et par nøkk og lirket litt her og der, men den ville ikke åpne seg. tror det blir dårlig å maske det opp da det er så mange småting og groper og drit..

 

er av denne typen: autopass280.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen her som har prøvd å lakkere den stygge grå autopass saken?

 

det er vel ikke noe big deal å lakkere den. men for å få et noen lunde resultat så må den nesten demonteres litt. og det er her jeg sliter..

gav den et par nøkk og lirket litt her og der, men den ville ikke åpne seg. tror det blir dårlig å maske det opp da det er så mange småting og groper og drit..

 

er av denne typen: autopass280.jpg

 

 

 

 

kan prøve å legg den i hanskeromet eller i midtkonsollen funker hos meg og min onkel da er den vekke fra ruten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å lakke den, eller som nevnt, gjemme den!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant fram en god og feit sprittusj og farget den svart. Funket bra. Lett å fjerne fargen med rødsprit hvis ønskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er bare klipset sammen. Bare å stikke inn en plast sak og bende ifra hverander.Også lakke ivei. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også lakkert.. Funker kjempefint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å legge litt jobb ned i den, og sparkle igjen merkene oppå den, og få den helt clean :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan prøve å legg den i hanskeromet eller i midtkonsollen funker hos meg og min onkel da er den vekke fra ruten

 

 

er det flere som har gjort dette med hell ?

 

prøvde en gang å bare holde brikken feil vei og det funket ikke.. men lurer på om det var en eldre type brikke.

 

og jeg har nå fått den enda større og styggere brikken..! som er høyere og mere firkantet... synes det går bare motsatt vei med disse brikkene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er og lakkert, ikke noe problem det. dyttet litt papir nedi hullene på baksiden og sprøytet ivei. Og tilslutt 3 striper med svart dobbeltsidig teip fra biltema istedenfor den fine hvite som sitter på når du får den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har limt min på baksiden av speilet. Funker fint det også. Synes ikke lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å lakke i vei;)

Jeg tok av den hvite dobbeltsidige orginal teipen, så lakket jeg hele boksen med matt svart (ingen maskering) og monterte den igjen med svart dobbeltsidig teip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å lakke, som flere sier. Trenger ikke å demontere, selv om det ikke er noe vanskelig (en skrutrekker gjør den jobben). Lakk 2-3 strøk med silkematt svart spraylakk.

 

Men nå har jeg den bare i hanskerommet. Om den virker eller ikke spiller ingen rolle, da avtalen gjelder uansett. Det blir bare litt merarbeid for de som jobber i Fjellinjen (eller evt. annet bomselskap) når de må gå inn manuelt og se at jeg faktisk har avtale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også lakka hele dingsen svart og festet den på baksiden av speilet. Funker gull det, syns ikke særlig fra utsiden med mindre du ser etter den:) Er bare å lakke over hele greia, er ikke nødvendig å demontere boksen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slengte også bare min i hanskerommet, må jo bidra til å holde behandlingstiden hos Fjellinjen oppe, syns ikke 16 uker er heeeelt nok altså : smil :

 

Tenkte å stripse den fast bak grillen senere da, hvis jeg fortsetter å få konsekvent gule minuser. Fikk brikken i dag, så har ikke fått testet hvordan den funker fra hanskerommet ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg lakkerte den og da tok den kvelden. Jeg selv har bare brukt en svart sprittusj og resultatet er ganske bra.

 

Litt OT; jeg har varme i frontruten, så jeg får gul strek uansett. Så hver gang jeg passerer en bom, så må de sjekke reg.nr. mitt opp mot abonnementet og trekke kontoen manuellt.

Jeg har aldri hatt noe problemer med dette, så man kan like gjerne legge igjen boksen hjemme. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den ikke litt grei å ha oppe om man passerer bom utenfor den bomringen man har abbonert på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den ikke litt grei å ha oppe om man passerer bom utenfor den bomringen man har abbonert på?

 

Nei - man kan velge at den skal gjelde i alle bommene hvor Autopass (og EasyGo) brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt flere ganger der jeg ikke har abonnement og har ikke hatt noen problemer. :)

 

(F.eks. over til Sverige, opp til Bergen, opp til Sirdal ...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis som lakka den svart matt og hang den på innsiden av grillen.. har kjørt 2 år sånn, og det funker forsatt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en kompis som har lakka sin svart som flere her sier. Funker det. Min har jeg hatt i hanskerommet på 3 forskjellige biler så det funker også. blinker grønn hver gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tømt en bil for saker og kastet det bak i bagasjen på bilen. Blant annet brikken som bare for å ha nevnt det også var lakket svart. Den registrerte passering selv når den lå i bagasjen. Så alle bommene jeg passerte på turen hjem registrerte dobbelt både på den i front ruta på bilen vi kjørte OG brikken min som lå i bagasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojojoj! takk for masse bra svar! tar å tester dette med hanskerommet først då. hvis ikke det funker på min så lakker jeg den bare svart uten noe demontering : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har min i midtarmlenet. Er akkuratt riktig bredde, så den sitter fint på plass helt fremst og blir lest av som den skal:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva med å demontere den og putte chipen f.eks i sladre-spegelen?

Nokon som har prøvd nokon slike løysingar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.