#1 Skrevet Februar 26, 2009 Hei har en golf GTI 99 model som har begynt å lage en "viftelyd" i det siste. Lyden begynner ikke før 3.gir og følger turtallet. Føler ikke at jeg har mistet noen effekt, men syns "turbolyden" er blitt litt svakere enn den var før, tenker da på når jeg gasser på og slipper opp. Noen som har en ide om hva det kan være? eventuelt noen med diagnose verktøy i bergen som kunne ha hjulpet meg en liten halvtime? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2009 ingen som har noen forslag til hva det kan være?? utrolig irriterende lyd!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2009 er turbo byttet?? om det karnsje kan være lager i turbo eller noe sånt?? men da skal du også se dette på oljeforbruk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2009 hmmm... har ikke sett noe forskjell på oljeforbruket, men har ikke sett noe særlig etter dette heller. Vet du hvordan det skal høres ut når det er lagrene? vil du miste noe effekt? lyden kommer og går innimellom også, og lyden hører best når den "triller" på girene, eller ikke gir gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2009 åjah nej da er det noe annet:P hmmm har du prøvd å jekket opp bilen å snurret på hjulene?? kan karnsje også være hjullager eller drivknute?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2009 hmm, nei, det har jeg heller ikke fått gjort enda... Men hvordan vil det høres ut om turboen er gåen, eller holder på å ryke?? Har forresten hatt bilen på eu godkjenning for ett par uker siden der en haug med lagre og sånt ble byttet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2009 oki.. hmm da skal di jo oxo sjekke driwknuter vil jeg tro.. nej tror ikke du skal høre noen lyd helt egentli.. merker det vel helst på oljeforbruk.. har ikke vært borti dette selv:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2009 hehe, oki... hadde bare de tullingene på møller kunne tatt en enkel diagnose på an.... men neida, då må du ha en time og det går ikke an å få før i april mai.... Utrolig trangsynte spør du meg da. hadde forstått det om jeg hadde bedt de om å fikse det etterpå. Men men, må vel bare stille meg i kø. Er ikke noen som vet om andre enn møller som har tilgang til de samme programmen og gjør en like god jobb vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2009 hehe, oki... hadde bare de tullingene på møller kunne tatt en enkel diagnose på an.... men neida, då må du ha en time og det går ikke an å få før i april mai.... Utrolig trangsynte spør du meg da. hadde forstått det om jeg hadde bedt de om å fikse det etterpå. Men men, må vel bare stille meg i kø. Er ikke noen som vet om andre enn møller som har tilgang til de samme programmen og gjør en like god jobb vel? er helt sikkert flere verksted som har dette.. men er det drivverk så vises ikke dette på vagcom vil jeg tro?? men du kan jo be de sjekke saken uansett;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 27, 2009 Hei har en golf GTI 99 model som har begynt å lage en "viftelyd" i det siste. Lyden begynner ikke før 3.gir og følger turtallet. Føler ikke at jeg har mistet noen effekt, men syns "turbolyden" er blitt litt svakere enn den var før, tenker da på når jeg gasser på og slipper opp. Noen som har en ide om hva det kan være? eventuelt noen med diagnose verktøy i bergen som kunne ha hjulpet meg en liten halvtime? Hadde slik på min, der var det sprekk i turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2009 hmm.. oki. er dette noe en mekaniker lett kan finne ut av, er det noe man kan finne ut av ved hjelp av diagnose? Regner med jeg trenger en ny turbo då og hvilken type må jeg da kjøpe? Går det an å putte inn en større turbo og få litt mer effekt, eller er det en haug med andre deler som må byttes og då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...