Anbefalte innlegg

Hoi!

Nå har den begynnt å kødde, venta vel kanskje på det?

Låser jeg dørene, så tar det ikke lange tiden før den begynner tutinga.. (Mulig den savner meg? :P)

Hva pleier da å gå galt? Hvor begynner man å feilsøke på dette?

Noe kjedelig å parkere utenfor butikker og sånt nå, tusler mye lumske folk rundtomkring som ikke respekterer andres eiendeler. Ikke minst bærtinga til bilen..

Noen typ44 guruer som vet det? Evt hvordan jeg kopler driten ut midlertidig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvordan jeg kopler ut alarmen på disse bilene?

Nå har den vært stille siden februar, men plutselig har den begynt igjen. Etter et hinsides regnvær, så går det ikke ann å låse bilen lenger uten at alarmen skal starte etter en kort stund.

Det er jo umulig å si hva det kan være, for jeg kan fint låse bilen, så går det kanskje et halvt døgn, for så plutselig starte alarmen fler ganger MIDT på natta.. : bh : (Ja, jeg sov dårlig inatt)

Jeg vil nå bare få koplet den ut, så får jeg se på den senere. Jeg står midt oppe i EFI-konvertering og bytting av fjærbein foran, og den står med tryne i være midt ute i gårdsplassen. Jeg må få låst den, lusker så mye ymse folk rundt på kveldene : mad : nytter ikke sette fra seg matpakka si ute engang uten at noen tar den : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå er det mye regn og høy luftfuktighet igjen, så alarmen min har atter begynt å tute til alle døgnets tider. Veldig variabelt, noenganger går den lenge, andre ganger kommer den med noen få tut.

Har funnet styreboksen til alarmen, en grønn boks inneunder dashbordet på passasjersiden. Men når jeg kopler ut denne, så nekter starteren å svive. Er vel startsperrefunksjon der vel.

Aner ikke helt hvor jeg skal begynne å ta tak i ting for å løse dette, litt mer vrient når det kun skjer når det regner hardt, eller er veldig høy luftfuktighet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sett under baksetet? på min A6 C4 var et en styringsboks til alarmen under der som jeg enkelt kunne nappe ut kontakten på så var alarmen deaktivert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den styringsboksen står under dashbordet på passasjersiden, bak oppunder lufteventilene til beina og bak hanskerommet. Men, drar jeg ut den, så vil ikke starteren gå, må nok antakelig laske meg rundt på et vis, kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, vet ikkeno mer om dette jeg.. da jeg trakk ut kontrakten fra min styringsboks funka enda alt annet helt normalt! tilogmed tuta som sier ifra når man låser bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, snodig, du tok boksen helt vekk? bare kontaktene hang igjen, det går to plugger inn i min grønne alarmboks, napper jeg ut begge, så sviver ikke starteren, har dog ikke prøvd å la en av dem stå og se hvordan bilen arter seg etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 100`n min var det og alarm. men min starta da. Var ikke noe lyd med lysene blinka. Røska ut en hel haug av releer og annet shit jeg. alt funker nå:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan jo svare på hvordan man omgår startsperra ved å ta vekk denne styreenheten til alarmen på 200, for de som har Alarm-Steuergerät "443953233B". Ganske enkelt ta vekk boksen, og kople sammen pinne 1 på den store kontakta med pinne 1 på den lille kontakta. Dette fjerner jo selvsagt alarmen, og man blir ikke kvitt problemet om man putter den i igjen, men det gir en midlertidig løsning (som fort kan bli permanent) til man får tid til å se på hvorfor alarmen går i hytt og pine.

Jeg skulle gjerne likt å vist hvor problemene pleier å ligge med at alarmen går hele tiden, så jeg igrunn kan få den i funksjon igjen. Dog, er det vel best å vurdere en godkjent alarm av kjent merke, noe jeg vurderer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.