#1 Skrevet Februar 26, 2009 Har satt i ny bensinpumpe (..040 Bosch) i tanken, den gamle tok kvelden midt i et lyskryss (Audi 100 quattro, 2,3, 1990-mod)! Fungerer som bare det nå, såvidt hørbar. MEN, pumpa slås ikke av etter ca. 3-4 sek når tenninga slås på, slik den normalt skal. Relé er ok. Hva kan det være? Ser ikke ut til at det er noe problem i praksis (ikke ennå iallfall!), men det kan på den annen side vel ikke være optimalt at den står å går slik? (Kan ikke se at det er noen bensinlekkasje noe sted slik at trykk forsvinner). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2009 samme problemet på min audi 200. driter i det jeg da men tror kanskje det er en sensor inne i kjetronicen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2009 Er det noen som har satt i sikring i toppen av bensinpumpereleet? (som oftest grått, i sikringsboksen under panseret) Det skal det IKKE være, den sokkelen er kun til diagnosebruk, den skal være tom til vanlig. Sitter det i sikring går pumpen konstant med tenningen på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2009 jeg har iallefall ikke gjort det. jeg har gjort det en gang da jeg leste feilkoder men den var sånn både før og etter det. feilen er sikkert i kjetronicen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2009 Ja i min satt det 10amp sikring. Fjernet den, men pumpa går uavbrutt for det! Det jeg lurer på er hvorfor dette oppstod hos meg etter skifte til ny pumpe. Har ikke rørt noe annet enn pumpa i tanken i denne forbindelse. Hm, ikke til å bli klok på dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2009 Du får ihvertfall trøste deg med at når du har tatt ut sikringen går bilen bedre, da stiller elektronikken tenningen til beste innstillinger kontinuerlig istedetfor å bare stå på grunninnstilling hele tiden.. Når det gjelder hvorfor pumpa går hele tiden vet jeg ikke, men den skal ikke gjøre det ihvertfall. Prøvd med et bensinpumperele fra en tilsvarende bil og sett om det gjør noen forskjell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2009 Ingen forskjell med nytt relé. Uansett, takk for tipsene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2009 Problemer etter skifte til ny pumpe: 1) tomgangen gikk ned fra ca 1000 omdr til 600. 2) pumpa stopper ikke etter 3-4 sek som den skal. Noen som forstår seg på hvorfor? (har ikke klusset med noenting framme i motorn, bare skiftet pumpa) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2009 Prøv en annen pumpe, da finner du jo ut om det er den nye pumpen det er noe galt med. Kan jo hende at 040 pumpa ikke klarer å levere nok trykk, uten at jeg har nå spesifikasjoner det den. 2.3 pumpa originalt leverer ganske mye trykk, målte min til over 7bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...