#1 Skrevet Februar 27, 2009 hallo! holder på med bytte av bærearmene forran. i går fikk jeg byttet alt utenom den nedre bakre armen i forstillingen. her er problemet: etter jeg løsner armen i begge ender, klarer jeg ikke å tøkke ned den enden som står ut mot hjulet. og bolten som holder armen inn mot karosseriet krasjer i karosseriet før jeg får den ut! har sikkert 2-3 cm igjen av bolten når den treffer karossen! kjedet meg så jeg laget en slapp tegning av problemet må ha den av for å bytte en mansjett også.. så det hadde vært konge om noen hadde kommet med noen tips:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2009 kapp den, for du har vel ny, så kan du bare skru den inn fra andre siden om det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2009 Enden mot hjulet trenger generelt endel tid med rustløser hvis den først sitter, og du må kanksje løsne hjelperamma for å få løs den innerste? Ikke alltid tilfeldig hvilken vei slike bolter skal.. Lykke til, Tim! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2009 Hadde det samme på kula mi også, men jeg bearbeidet litt med hammer jeg, slo rundt den liksom på navet.. Den løsna til slutt den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2009 Bak på hver side av traversen er det en 18 mm og to 13 mm skruer som holder traversen i bakkant. Hvis du løsner disse vil traversen bevege seg nedover i bakkant og du kan ta ut bolten som holder bakre nedre bærarm. I enden ut mot navet, slår du med en middels hammer på godset rundt bærekula/armen så løsner det nok etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2009 oki.. ska prøve litt av hvert då. mekanikeren jeg snakket med i dag mente det var like greit å kappe bolten. fikk jo med fullt boltsett så det burde jo gå bra til slutt! takker og bukker for kjappe svar:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...