Står fast! Bytte av fremre nedre bakre bærearm

Anbefalte innlegg

hallo!

holder på med bytte av bærearmene forran. i går fikk jeg byttet alt utenom den nedre bakre armen i forstillingen. her er problemet:

etter jeg løsner armen i begge ender, klarer jeg ikke å tøkke ned den enden som står ut mot hjulet. og bolten som holder armen inn mot karosseriet krasjer i karosseriet før jeg får den ut! har sikkert 2-3 cm igjen av bolten når den treffer karossen!

kjedet meg så jeg laget en slapp tegning av problemet

brearmstyr.jpg

må ha den av for å bytte en mansjett også.. så det hadde vært konge om noen hadde kommet med noen tips:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapp den, for du har vel ny, så kan du bare skru den inn fra andre siden om det går

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enden mot hjulet trenger generelt endel tid med rustløser hvis den først sitter, og du må kanksje løsne hjelperamma for å få løs den innerste? Ikke alltid tilfeldig hvilken vei slike bolter skal..

Lykke til, Tim!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på kula mi også, men jeg bearbeidet litt med hammer jeg, slo rundt den liksom på navet.. Den løsna til slutt den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak på hver side av traversen er det en 18 mm og to 13 mm skruer som holder traversen i bakkant. Hvis du løsner disse vil traversen bevege seg nedover i bakkant og du kan ta ut bolten som holder bakre nedre bærarm.

I enden ut mot navet, slår du med en middels hammer på godset rundt bærekula/armen så løsner det nok etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. ska prøve litt av hvert då. mekanikeren jeg snakket med i dag mente det var like greit å kappe bolten. fikk jo med fullt boltsett så det burde jo gå bra til slutt!

takker og bukker for kjappe svar:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.