Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny bruker her og ny eier av en Audi a4 2001 mod sedan.

Jeg vet dette spørsmålet går igjen overalt på forumet, men jeg finner ikke akkurat det svaret jeg leter etter. Jeg vil sote/tone rutene mine profesjonelt, dvs hos en eller annen forhandler i oslo området, men jeg vil ikke ha helt svarte ruter.

Jeg har en svart audi med Creme skinn seter, så vil sote alle rutene (7stk) med en type soting/toning sånn at det ser bra ut, noe alla det nye biler har i dag. Vil ikke vekke oppmerksomhet av politiet hvis dere skjønner.

Så da kommer spørsmålet: Hvor mange prosent soting/toning vil se bra ut?

Takk for svar, hilsen en glad audi eier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Om du søker i forumet så ligger det noen poster med samme spørsmål.

Men her er en tråd med flere linker og forslag :)

Link til tråd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har sett igjennom hele den tråden, men jeg har ennå ikke funnet ut av hvor mange prosent man skal be om når man skal tone rutene, Om det er 35% eller 5% osv... Vet du hva som er normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har sett igjennom hele den tråden, men jeg har ennå ikke funnet ut av hvor mange prosent man skal be om når man skal tone rutene, Om det er 35% eller 5% osv... Vet du hva som er normalt?

jeg har lys og mellom toning og lys på bakruten på min a6 husker ikke % på det nå i farten her er et før og etter bilde av bilen

sota1.jpg

1_1313526487.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville gått for den lyseste de har.. rundt 35% er vanlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte nettop toning hos carmelon og skal legge selv.. han anbefalte 60% på siderutene og 30% på bakruta for å få samme effekt hele veien.. ;P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Har snakket med to firmaer nå, det ene ville sote alle rutene like Men bakruta litt mørkere, mens det andre anbefalte å sote de bakre rutene litt mer enn de fremerste. Så er veldig usikker på hva jeg skal velge. Har sedan for de som lurte på det.

Jeg har fått pris på 7 ruter på 4000 kr med 7 års garanti og 5500 med livstids garanti.. Er vel grei pris det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ihvertfall satset på samme foran og bak, og ta det såpass lyst at det ikke blir noe blikkfang for "onkel politi", så du slipper å i verste fall måtte rive av filmen på siderutene foran, da det strengt tatt ikke er lov. Greit å unngå problemene. ;)

Sånn som A6'en på bildet lengre oppe her hadde på siderutene foran hadde jeg gått for på alle ruter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 20% på Bakrutene ("bagasjeromsrutene") 35% på siderutene og 50% helt framme på den forige stasjonsvogna mi, men syntes 50% ble for lyst, har bare et dårlig bilde av bilen, men du får en viss peiling.. filmen var av merket 3M..

355735.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde mørkeste film på de 5 bakeste rutene og en mye lysere film på siderutene fremme. Gikk gjennom alt av kontroller med dette. De ser at de fremste rutene er lysere og bryr seg ikke.

I tillegg er jo det viktig at filmen er nøye lagt på at det ikke er mye bobler og ujevn kant.

Prisene du har fått Lasse syns jeg er bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe av grunnen til at jeg foreslo like lys film over hele bilen er at å ha lyse sideruter foran og svarte bak på en sedan fort ser ut som en opprånet gammel 240, litt vel høy harryfaktor.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for 35% rundt det hele:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange svar:)

ser ut til at det blir ca 35% på alle rutene. Men jeg har lyst interiør, vil det se lite ut med 35% da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville anbefalt mørkere bak som firmaene du snakket me for å få det likedan.. må huske at du får dobbel effekt når du ser bilen fra siden.. mens det ser veldig lyst ut hvis du ser den bakfra;P det er nå min mening;P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange svar:)

ser ut til at det blir ca 35% på alle rutene. Men jeg har lyst interiør, vil det se lite ut med 35% da?

Hvilken effekt vil du gå for da? 35% er "safe" i forhold til eu-kontroll, onkel blå o.lign. og i forhold til biler som ikke har sotete vinduer vil du se forskjell. Men vil du at bilen skal se veldig mørk ut (og dermed vekke mer oppsikt i forhold til onkel blå) må du naturligvis gå for en mørkere toning.

Legg for øvrig merke til at Aleksander snakker om hvor mye lys sotingen slipper gjennom mens andre snakker om hvor mye lys som stenges ute av sotingen ;)

Jeg er veldig enig med Eyvind om å gå for lik soting hele veien rundt : ja : Og prisen du har fått er det iallfall ikke noe å si på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville lagt på 50 % med 3m film

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det ser best ut med lik % på alle ruter jeg og. Så blir nok det. så da kjører jeg nok på det safe, orker ikke slit med å ta det av igjen.

Så da får jeg bare finne ut om jeg går for 4000 kr med 7 års garanti eller 5500 med livstids garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.