#1 Skrevet Februar 27, 2009 Hei. Har en 1993 S-4. Lurte på om noen kunne si meg hvor utetemp og oljetempsensorene sitter? Utetempen viser -25 selv om det er 10+ ute så jeg regner med at det er dårlig kontakt et sted. Oljetempen har jeg aldri sett over 60 grader så her er det vel kanskje brudd et sted/gåen sensor? Noen som vet hva oljetempen skal være ved normal kjøring? Takknemlig for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2009 ute temp'en sitter vel foran radiatoren? Og oljetemp sensoren din er nok fin, olje blir sjelden over 60 grader, og grunnen til det er at termostaten stempelet er som regel gåent og da blir olja kjølt hele tiden, bare termostat/stempel koster vel over 1000 + mva + fjæra + pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2009 Hvor sitter termostaten da? Har snakket med andre som skal ha greie på dette og de sa at det ikke var noen termostat.?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2009 oljetemp sitter her: ute temp: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2009 Hvor sitter termostaten da?Har snakket med andre som skal ha greie på dette og de sa at det ikke var noen termostat.?! termostat for olje temp ? Kalles vel stempel. og det sitter i olje filter braketten, der hvor olje filteret er skrudd i. om det er stempelet eller fjæra som regulerer veit jeg ikke, skal snart åpne og se selv. termostat/stempel: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2009 Tusen takk. Ser at ETKA kanskje er tingen å skaffe seg. Hvor får en tak i det? Pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2009 termostat for olje temp ? Kalles vel stempel. og det sitter i olje filter braketten, der hvor olje filteret er skrudd i. om det er stempelet eller fjæra som regulerer veit jeg ikke, skal snart åpne og se selv. termostat/stempel: [ATTACH]116540[/ATTACH] mens du har den åpen da, kunne du tatt et bilde av hvilken vei stempelet skal stå? hadde vært helt kanon om du gadd det:) mvh jørgen borge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 27, 2009 selfølgelig du hjalp meg og finne den i det første så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2009 Skal gjøre det Jørgen, men det blir nok en stund til for hvis ikke oljekjøleren min har vært trykksatt før tror jeg nok at jeg må skifte den før jeg tør å åpne for olje inn til den. Ser heller dårlig ut for å si det sånn..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...