#1 Skrevet Februar 27, 2009 Grubler fælt på å bredde to felger i dimensjon 8x18et49 Det jeg lurer på er følgende; Dersom jeg setter på 1,5" breiere ytterringer, hvordan innpress sitter jeg da igjen med på felgen som da har blitt 9,5x18?? Stemmer det at det blir et29-30? Et beregnes jo som kjent ut fra senter av felgen, 0-punktet, ved bredding så forskyves o-punktet halvparten av breddingen gjør det ikke?? Altså 1,5"=3,81cm 3,81/2=1,905 et49-19,05=29,95 Riktig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2009 Uten at jeg kan si dette 100% sikkert, så mener jeg ditt regnestykke er rett ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2009 Korrekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2009 Her er det mulig at jeg tenker feil ettersom to andre sier at du har rett;) Når du kun flytter ytterringen 1.5" lenger ut så flytter du jo senteret med utover de 1.5"? ergo så minsker du ET med 38 mm og får da 11mm i innpress, eller...... Jeg regner i hele mm;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2009 Her er det mulig at jeg tenker feil ettersom to andre sier at du har rett;) Når du kun flytter ytterringen 1.5" lenger ut så flytter du jo senteret med utover de 1.5"? ergo så minsker du ET med 38 mm og får da 11mm i innpress, eller...... Jeg regner i hele mm;) Bredder du en felg 1.5" på ene siden så flyttes senter på felgen halvparten, altså 0.75" Breddes ytterringen minker innpresset, breddes innerringen øker innpresset og breddes felgen like mye på begge ringene så forblir innpress uendret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2009 Genialt! Lett å gå i surr når man regner, så hadde kjørt meg litt fast i all grublingen å begynnte å tvile på meg selv i selve grunnprinsippet for beregning av Et! Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2009 Bredder du en felg 1.5" på ene siden så flyttes senter på felgen halvparten, altså 0.75" Breddes ytterringen minker innpresset, breddes innerringen øker innpresset og breddes felgen like mye på begge ringene så forblir innpress uendret. Dommeren sier...helt korrekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 1, 2009 Dommeren sier...helt korrekt Hva er premien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 1, 2009 Har du ennå flere felger på gang Frode? hvor mange sett felger har du egentlig? Syntest jeg har mange jeg med 5 sett, men syntest du dukker opp med sett nye hver uke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 1, 2009 Her er det mulig at jeg tenker feil ettersom to andre sier at du har rett;) Når du kun flytter ytterringen 1.5" lenger ut så flytter du jo senteret med utover de 1.5"? ergo så minsker du ET med 38 mm og får da 11mm i innpress, eller...... Jeg regner i hele mm;) Jeg tror jeg burde ha tatt en titt på klokka før jeg skrev dette svaret, tenke boksen var nok ikke helt på "trimmen": rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2009 Hva er premien? Premien er kred på dekk- og felg-forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 1, 2009 Premien er kred på dekk- og felg-forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...