Quattro?? hvordan fungerer egentlig det ?

Anbefalte innlegg

okei.. kjekt å vite;)

trur jeg skal holde meg til s4 min jeg da;)

vil ikke risikere å bli stående på et kjøpesenter med en audi quattro å stå bom fast på flat mark: haha :

hadde ikke akkurat tatt seg bra ut:p

: haha :: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... Du kan stå like bom fast på flatmark med S4'en også. Eneste som kreves er at det ryker en drivknute foran!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... Du kan stå like bom fast på flatmark med S4'en også. Eneste som kreves er at det ryker en drivknute foran!

ja.. men da har jeg kjørt sunt:p og da kan det alltids bortforklares;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett flere nye A4/A6 som står og spinner på étt hjul i snøværet som har vært nå. Fantastisk syn!

Har mere trua på Haldex4. :)

(og gammel, skikkelig quattro da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stått fast på flat mark, og bare spølt på 2 hjul. med det fantastiske Quattrosystemet.. var veldig flau da, og jævli vanskelig å bortforklare.. kan prøve neste gang å bremse litt.. :P (og ja, jeg vet jeg kommer til å sette meg fast flere ganger..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke satt meg fast og jeg har en jævelig vanskelig vinterbakke. hvis det er jævelig glatt så tar esp systemet over og da kan jeg ha bånn gass -og det hjelper ingen ting for esp-èn overstyrer alt og bare drar meg opp med veldig lavt turtall og jeg kjenner at hjulene bytter på å dra meg opp!!! helt rå følelse!! jeg digger quattro!! a4 b7

og hvis jeg kobler ut esp så er det bare å gi gass så når turboen drar igang så drar den hele bilen ut i den breiaste!!(på snø) det er helt rått å jeg merker at det er ræva som drar mest?? kan til å med dran ut med esp på men bare litt, hvis jeg gir på for mye så tar esp over og da er bilen rett med en gang. nesten så jeg kan kaste meg ut i svingane med møtende trafikk for jeg VET? at esp redder meg hvis jeg kommer for langt ut. (blir for tøff)

konklusjon: Helt rått!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke satt meg fast og jeg har en jævelig vanskelig vinterbakke. hvis det er jævelig glatt så tar esp systemet over og da kan jeg ha bånn gass -og det hjelper ingen ting for esp-èn overstyrer alt og bare drar meg opp med veldig lavt turtall og jeg kjenner at hjulene bytter på å dra meg opp!!! helt rå følelse!! jeg digger quattro!! a4 b7

og hvis jeg kobler ut esp så er det bare å gi gass så når turboen drar igang så drar den hele bilen ut i den breiaste!!(på snø) det er helt rått å jeg merker at det er ræva som drar mest?? kan til å med dran ut med esp på men bare litt, hvis jeg gir på for mye så tar esp over og da er bilen rett med en gang. nesten så jeg kan kaste meg ut i svingane med møtende trafikk for jeg VET? at esp redder meg hvis jeg kommer for langt ut. (blir for tøff)

konklusjon: Helt rått!!!

Jada, det er helt klart morsomt å sladde med! Men når det blir glatt nok har du etthjulstrekk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vil jeg ikke påstå for den vil overføre litt kraft til andre hjul så lenge jeg har elektronikken min i orden men den vil jo flytte seg i sneglefart til jeg er på fastere grunn. i forhold til en golf som vil ha 0 hjulstrekk på denne isen:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vil jeg ikke påstå for den vil overføre litt kraft til andre hjul så lenge jeg har elektronikken min i orden men den vil jo flytte seg i sneglefart til jeg er på fastere grunn. i forhold til en golf som vil ha 0 hjulstrekk på denne isen:nana:

: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en "2"hjuls trekker vil jo som oftes spinne på 1hjul uten sperre mens en "4"hjulstrekker vil ofte bli en 2hjulstrekker:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skyte inn med en liten historie jeg og !

Bilen min stod parkert og snødd inn utafor jobben. Inntil et gjerde. Halv meter med snø rundt HELE bilen og halv meter oppå bilen. Bilen stod med 4 gamle slitte sommerhjul. Jeg sa til gutta på jobben " se jeg kjører ut der nå , uten å måke en cm med snø" Alle bare lo, tenkte at det er jo helt umulig... Den stod liksom pakka inn.

Så prøvde jeg da, fjerne akkurat litt snø rundt dørkarmen, for å få satt meg inn. Også kjørte jeg rett ut av hele haugen med snø som om det skulle vært tørr asfalt, med de gamle sommerhjula!!! HAHA!: smil :: smil :

Lenge leve tyskere !: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hæ cristoffersen?:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skyte inn med en liten historie jeg og !

Bilen min stod parkert og snødd inn utafor jobben. Inntil et gjerde. Halv meter med snø rundt HELE bilen og halv meter oppå bilen. Bilen stod med 4 gamle slitte sommerhjul. Jeg sa til gutta på jobben " se jeg kjører ut der nå , uten å måke en cm med snø" Alle bare lo, tenkte at det er jo helt umulig... Den stod liksom pakka inn.

Så prøvde jeg da, fjerne akkurat litt snø rundt dørkarmen, for å få satt meg inn. Også kjørte jeg rett ut av hele haugen med snø som om det skulle vært tørr asfalt, med de gamle sommerhjula!!! HAHA!: smil :: smil :

Lenge leve tyskere !: rock :

slik som denne:

: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står du med 3 hjul i snøen og 1 hjul i lufta har du uansett et problem. ;)

Har enda til gode å sette meg fast denne vinteren (og ellers forsåvidt) med Golf. Det gjelder stort sett bare å bruke hodet når man kjører.

Syns også det er morsomt når "quattrogutta" skal parkere på ubrøyta parkeringsplasser, begynner å spinne på ett eller to hjul og må gi opp, også kommer det en ny Passat 4Motion med Haldex og kjører som om det skulle vært barmark. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns også det er morsomt når "quattrogutta" skal parkere på ubrøyta parkeringsplasser, begynner å spinne på ett eller to hjul og må gi opp, også kommer det en ny Passat 4Motion med Haldex og kjører som om det skulle vært barmark. :)

.. Eller en av de ekte quattrogutta med vakuumsperrer og kjører i følge med Passaten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med med quattro 4 (a4b5) er at bilen så å si ALDRI spinner på mindre enn 3 hjul. Har etter eget utsagn temmelig grei erfaring etter flere år med herjing, samt overlagte forsøk på å sette seg fast, dog med trygt følge av større 4x4-maskiner.

-Men med en gang noe tull skjer med abs-systemet (gåen sensor på et hjul el), slikt at abs-lampen i dasjen lyser\abs ikke funker, så vil bilen redusere til å spinne på 2. Dette på grunn av at bilen leser rotasjonshastighet på hjulene med abs-sensor, og deretter bremser spinnende hjul. Derav elektronisk "sperre" virker ikke.

Samtlige gang jeg har sittet fast med bilen er totalt selvforskylte. Som regel har jeg da dratt langt pokker ut på et eller annet jorde med aaaalt for mye snø på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.