Åpent K&N filter ødelegger lmm?

Anbefalte innlegg

Jeg så en post på amotor.no der det ble påstått at åpent K&N filter ødelegger luftmengdemåleren på grunn av oljepartiklene som kommer fra filteret. Er det noe hold i denne påstanden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på enkelte biler er dette ett problem ja... anbefaler deg å bruke søkefunksjonen på forumet og søke etter LMM eller Luftfilter og du vil få nok lesestoff for resten av uka!

 

sok.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke for å være frekk eller no slikt, er bare det at enkelte temaer har blitt tatt opp veldig mye. har forresten ingen problemer med åpen luftfilter på min Mk3 1.8i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke late som jeg har alt for mye peiling her men, skal vistnok være litt problemer med oljen fra noen av disse åpne filterene som setter seg fast på lmm. enkelte ganger blir den ødelagt enkelte ganger funker det å rense den. Uansett..hva jeg vil fremt til. Jeg kjører med Apexi åpent luftfilter. Det er ett såkalt tørrfilter altså det er ikke tilsatt olje. Har funka bra til nå, fin lyd på stakkar 1.6n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din LMM (A200)vil normalt ikke ta skade av oljen som tilsettes mange av "trimfiltrene"

Rengjør LMM-en og filteret to ganger i året, og du kjører knirkefritt!

På en del andre modeller har det vært tilfeller av "skade" på LMM. Men ikke på 2,2 t ->98.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle vi hatt en step by step rengjørings tråd på rens av filter og LMM? jeg er nokså grønn på dette. så viss noen med peiling kunne forklart litt? : fan :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss ikke jeg vedlikeholder min lmm og filter så tar den skade ja !

 

Men nå er det vinter så da kjører jeg med org filter uansett ;)

 

Og ja , det er nok skrevet 100 tråder om lmm å filter.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om flere som bruker oljebelagt filter på den typen motorer og det er mye bedre enn på de nye motorene. Derav bl.a. 1.8t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om flere som bruker oljebelagt filter på den typen motorer og det er mye bedre enn på de nye motorene. Derav bl.a. 1.8t

 

Vurderer slikt filter på min også, men det oljebelagte filtret.. der det et slik kit eller ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.