jeg vil ha blå/hvite grøftelys?

Anbefalte innlegg

jeg har xenon nær/fjærn og vanlige gule i grøftelys men vil ha noe som matcher xenon .

er det noeon som har tips til hvor man kjøper det og hvordan man bytter det.

går det an å kjøpe en annen pære bare?

leste i instruksjonsboka at du må på verksted for å bytte pære i dem....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøpt xenon kit og ettermontere xenon i grøftelysene:) Eller så kan du kjøpe såkalte xenonlook pærer og bytte de ut med de originale gule pærene.

 

Du klarer nok fint og bytte pæra selv:) Hvis det er slik på din B7 som det er på min B6 så er det bare og bikke ut gitteret foran lykta, så skru ut to stk torx skruer som holder lykta. Ta lykta ut og da kommer du til bak på lykta for og bytte pæra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nok det samme ja. vet du betegnelsen på pæra

skal klare å fikse det tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nok det samme ja. vet du betegnelsen på pæra

skal klare å fikse det tror jeg.

 

Pærene mine er H11. Men er ikke sikkert det er det samme på din. Det står det sikkert i instruksjonsboka:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forresten en veldig fin bil du har der bakken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forresten en veldig fin bil du har der bakken!

 

Takk for det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke vil ha xenon kit i grøftelysa, så ville jeg gått for noen led pærer (da noen med innebygd motstand for å lure autocheck'en). Hør med Andreas Skotner om hvor han kjøpte sine (de er med innebygd motstand), det ble meget bra. Han hadde vel H11?

 

Fordelen med Led kontra vanlig xenon match er at de nermest holder evig, de fleste xenon match jeg har prøvd holder ikke lenge.

 

Jeg bruker vanlig xenon kit i mine, 5000k, det er diamant hvitt, vil du ha litt blåere kan du bruke 6000k

Orginalt sitter det vel 4300k i hovedlyktene dine.

Xenon pærene er også bra når det gjelder holdbarhet konta vanlig glødepærer.

 

Jeg ville iallefall ikke hatt glødepærer, gammel teknologi, dårlig holdbarhet og mye varme.

 

EDIT: Dette er vel ikke et dårlig alternativ http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=147946

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Höen sine xenon look pærer i tåke. Ser veldig bra ut + at du ikke trenger å bekymre deg med snut og EU kontroll. Er H11 du har og hvis du har s-line front er det bare å poppe ut grillene og stikke handen bak og vri ut pæren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

xenon look er en vits mener nå jeg.. Lyser møkk dårlig.. er gule i forholde til xenon(selv mev org farget xenon på 4300K)

 

Så smell inn xenon kit så får du skikkelig lys!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^ har du testet Höen sine? Skal ikke si at de er like lyssterke og matcher perfekt som\med Xenon, men synes de funker hest i forhold til alt styret rundt Xenon, snut og autocheck og bulb out på B7.

Hva skal du med skikkelig lys i tåkelysene forresten??? Får frysninger når jeg møter biler på høylys dag som faktisk klarer å blende meg med xenonlys i tåkelysene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min konklusjon etter å ha prøvd utallige xenonmatch pærer i alle fasonger, så hadde vanlig glødepære med xenon match vært helt uaktuelt. De har et veldig kort liv (Höen er ikke noe andreledes).

 

Skal du ha bra lys i tåkelysa så gå for xenon, men da må du ha en motstand på de i tilleg pga autocheck.

 

Skal du ha et veldig ok lys og lett montering så gå for led pærer, disse er nå kommet med innebygd motstand, så det er ikke noe problem med autocheck lenger.

 

I og med at vi bor her vi gjør og alle har xenon/xenon match pærer, så skulle jeg gjerne sett den polisen som hadde gidda å stoppa 100 biler og sjekka i alle lysa hva som sitter der. Og du skal vite hva du skal se etter for å se at det er en xenon pære som sitter inni der, for ballastene er jo gjemt bort bak fanger o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bestillte led av mr sølje. og i dag kjøpte jeg noen xenonmatch parklys på bilextra i kongsberg kosta 38 kr. de var hvit sokkel og med en led inni og ser ut som de er fyldt med en slags væske.. han som solgte de til meg hadde brukt sine i tre mnd nå ,så de varer jo litt ialefall- vi får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^ har du testet Höen sine? Skal ikke si at de er like lyssterke og matcher perfekt som\med Xenon, men synes de funker hest i forhold til alt styret rundt Xenon, snut og autocheck og bulb out på B7.

Hva skal du med skikkelig lys i tåkelysene forresten??? Får frysninger når jeg møter biler på høylys dag som faktisk klarer å blende meg med xenonlys i tåkelysene!

 

ja har testet de også.. men ble fort byttet ut til xenon..

 

Hva jeg skal med skikkelig lys i tåkelysa? Liker å kjøre med det når jeg kjører på fjellet/skogen og er svingete veier.. Lyser jo opp kanten som i dagslys..

 

har xenonmatch i hovedlysa nå og de lyser dårligere enn xenonkitet jeg har i tåkelysa på 3`ern.. Og grunnen til at jeg har xenon der, er at jeg fikk de gratis av en kompis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min konklusjon etter å ha prøvd utallige xenonmatch pærer i alle fasonger, så hadde vanlig glødepære med xenon match vært helt uaktuelt. De har et veldig kort liv (Höen er ikke noe andreledes).

 

Skal du ha bra lys i tåkelysa så gå for xenon, men da må du ha en motstand på de i tilleg pga autocheck.

 

Skal du ha et veldig ok lys og lett montering så gå for led pærer, disse er nå kommet med innebygd motstand, så det er ikke noe problem med autocheck lenger.

 

I og med at vi bor her vi gjør og alle har xenon/xenon match pærer, så skulle jeg gjerne sett den polisen som hadde gidda å stoppa 100 biler og sjekka i alle lysa hva som sitter der. Og du skal vite hva du skal se etter for å se at det er en xenon pære som sitter inni der, for ballastene er jo gjemt bort bak fanger o.l.

 

Har kjørt med mine Höen i snart et år nå. Hver eneste dag. Fortsatt like fine :)

Sier på ingen måte at de er i nærheten av Xenon, men funker greit.

Min mor med grå stær ser forskjell på ekte xenon og xenonmatch pærer. Bra hun ikke jobber i politiet.

 

Få høre hvordan det blir med LEDsa og om du slipper unna autochecken. Da blir det LED på meg også :)

Gjerne hiv inn bilder og.

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt med xenon i grøft i 2 år i skien jeg.. Ikke blitt stoppet til nå! Bank i bordet :)

 

Lå faktisk bak en uniformert politibil i dag til morgen med xenon i grøft på.. de stoppet meg ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en her på forumet som har begynt testing/salg av led pærer skal vist være veldig sterke. Om du kan vente et par uker så hør med han, jeg har selv bestilt og venter i spenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

xenon look er en vits mener nå jeg.. Lyser møkk dårlig.. er gule i forholde til xenon(selv mev org farget xenon på 4300K)

 

Så smell inn xenon kit så får du skikkelig lys!

 

Så du mener disse er gule i forhold til org xenon ja? Kanskje jeg som er fargeblind da;)

 

2008 Tiguan med org xenon på nærlys og vanlig halogen pære på svinglyset.

IMG_2172.jpg

 

Samme bilen, MEN med Höen xenonmatch på svinglyset

IMG_2164.jpg

 

 

Min konklusjon etter å ha prøvd utallige xenonmatch pærer i alle fasonger, så hadde vanlig glødepære med xenon match vært helt uaktuelt. De har et veldig kort liv (Höen er ikke noe andreledes).

 

At Höen pærene har dårlig levetid er jo som en vits å regne (dog med untak av W5W parklyspærene). Gj.snitts levetiden på de vanlige pærene fra Höen ligger på ca 25-000km +/- noe som ikke er noe kortere en vanlige halogen pærer. Har MANGE tilfeller der pærene holder MYE lengre en det også. F.eks gamle Touranen min. Monterte i sprederen H11 og i fjernlysene H7 xenonmatch fra Höen på 66tusen km. Denne bilen har nå passert 170tusen km med de samme pærene. Selv hadde jeg bilen til den passerte 120tusen km og kjørte omtrent kun med parklys/sprderne på dagtid og det samme gjør broren min som har bilen nå. I 90% av tilfellene der pæren fra Höen ikke jolder i 12mnd/25.000km så skyldes dette feilmontering. Dvs at man tar direkte på pæren og setter fra seg fingermerker fulle av fett noe som vil korte levetiden på ALLE halogen pærer da fettet øker temperaturen på bæren og tråden brenner fortere. De siste 10% som ryker før 12mnd/25.000km skyldes i all hovedsak feil under produksjon og disse blir byttet uten diskusjon så lenge det ikke er tegn til synlige utvendig skade på pæren.

 

Att disse pærene lyser dårligere en et xenonkit skulle bare mangle og erfaringsmessig så er det stor forskjell fra bil til bil hva gjelder resultatet. Har pærer fra Höen i begge bilene mine (96 Passat og 04 Golf). Passaten fikk vesentlig bedre lys med disse pærene mens golfen med 55W på fjrenlyset ikke ble noe bedre heller tvert i mot. Satte da inn 80W og fikk noe bedre lys en med en vanlig halogenpære.

 

Hilsen Ørjan som selger x-antal sett med pærer fra Höen i løpet av året og sannsynligvis har "litt" mere erfaring med disse pærene en de fleste som har svart i denne tråden: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Höen kan sikkert være bra det, men jeg har ikke den erfaringen Ørjan. Nå kjøpte ikke jeg av deg heller, men det skal vel være det samme. Dette var på en a4 b5 og de har jo en tendens til å spise pærer på høyre side, og det er muligens derfor jeg ikke ble fornøyd.

 

Har Höen kommet med noen w5w pærer som holder nå? eller er det samme som må byttes ofte? Har for blå pærer på min nå, og ser bare dumt ut med blåaktig parklys og 5000k tåkelys? Höen har ikke begynt med LED? FOr det er fin farge på de, og akkurat den fargen jeg kunne tenkt meg, men må man bytte pærer hele tiden som før, så syntest jeg det er lite vits. Det er bare irriterende : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører LED i parklysene. Måtte ha ekstra motstand, men fungerer helt knall. Ca et halvt år nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.