Anbefalte innlegg

95-mod. S6 2.5 20VT

 

Har problem med at motor stopper når jeg tråkker inn clutch`n under kjøring.Turtallet går så langt ned at den stopper.Det hender ikke hver gang,men veldig ofte...starter og går helt normalt etterpå.

Kan ruse motor på tomgang uten at den stopper.Den stopper kun når jeg tråkker inn clutch`n under kjøring.

 

Har søkt her på forumet om lignende problem men ikke funnet svar på problemene,bare mange tips til hva som kan være problemet.Har sjekket alle tips uten hell,ingen feilmeldinger VAG-com.

 

Har vært og mappet bilen hos Egil(ES-Tuning),han brukte ekstra mye tid på å finne problemet uten hell.

Har byttet det meste: LMM,Lambdasond,Tomgangsregulator,Bensinpumpe/filter,Trykkslanger,Resirk.ventil,Plugger...alt dette var nytt før mapping hos egil. Mappingen gikk smertefritt,uten problemer.

 

Til dere som har hatt lignende problem,hva var synderen???

 

Alle råd mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde lignende problem og da var det tomgangsregulatorn!! kan jo være treghet i den eller lednigsbrudd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ombygd lmm? hvis du har det er det muligens synderen. lett for att det blir turbulens i den når den blir litt større...

mvh jørgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og turbulensen det kan evt. begrenses med kryss mellom turbo og lmm hus.. hjelper endel.. Hadde samme trøbbelet på min, men der hjalp det vedlig å sveise inn to plater i luftretningen som danner ett kryss, hvis du skjønner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min AAN fusket når den ble lunken innimellom, og stoppet ofte på tumgang når jeg tråkket inn clutch'n.

Der var det POS'n som var synderen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet med chipper fra ukjent levrandør:) Så fikk jeg chipper av Trond fra EStuning og nå detter turtallet aldri under 800 .... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne. Noen som kan kaste litt mer lys over dette problemet, eller er det fortsatt litt hipp som happ hva som kan være synderen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, virket som om det var veldig vanskelig å finne noen fasit på dette. Utrolig mange som har hatt dette problemet. Inkl meg, inn å ut på es, div verksted i mange mnd nå. Ny chip, lambda, plugger,, ny tomgangsmotor, ny resirk, ingen feilkoder, sjekka plugg ledninger, sjekka coiler, sjekka ledninger osv ang batteri, skifta til silikon slanger i helgen, å.problemet ser ut til å være borte. Har kjørt et par turer nå, men ikke merket noe til at den dauer når jeg trykker inn clutchen. Så setter en knapp på falskluft hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta til silikon slanger i helgen, å.problemet ser ut til å være borte. Har kjørt et par turer nå, men ikke merket noe til at den dauer når jeg trykker inn clutchen. Så setter en knapp på falskluft hos meg.

 

Hvor du handla silikonslangene? 034? pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer på en eldre 10Vt motor med dette, gikk greit på tomgang og når bilen stod i ro, men ved kjøring hvor det ble litt "rørelse" på motor vs trykksiden, så stoppet bilen på tomgang. Der var synderen luftlekkasje i slanger, vanskelig å finne når bilen stod i ro, men når det ble bygget trykk og beveget litt på seg under kjøring, så oppstod problemene. Så støtter Bent-Arne på den..

 

Ofte at løsningene kan være enkle, selv om det kanskje ikke er like lett å finne de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte mine på ebay, kosta vel ca 2500 kr hvis jeg husker riktig..

her er en link på de jeg kjøpte til min aan 2,2t

 

http://www.ebay.com/itm/SAMCO-SILICONE-TURBO-HOSE-KIT-AUDI-S4-C4-2-2-NON-UK-/300579298420?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45fbec1c74#ht_4506wt_1139

 

står og en del på nordicaudi.com

mange i sverige som har det samme problemet og:) men ikke mange poster med løsninger, men greit o lese over, mange tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ikke være noe så banalt som den slutt-demperen på gasspjeldet som begynner å bli moden for utskifting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være arild har rett der.. jeg skifta min og.. tomgangen blei bedre, da gikk den ikke så langt ned lengre at den stoppet, men langt nok til at den jagde seg selv opp til ca 1500-2000 for så å legge seg normalt igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ikke være noe så banalt som den slutt-demperen på gasspjeldet som begynner å bli moden for utskifting?

 

Har sjekket den, og den demper. Problemet er jo at man vet ikke om den demper for lite :P hehe... Får rive av alle slangene i innsugsveien, så får man eventuelt kjøpe et sett med silikonslanger og høre hva for en astronomisk sum de skal ha for en slik demper på møller.

 

skal poste løsningen når jeg finner den, litt slunkent med kronasjer for tiden, så ikke forvent at den kommer i morgen. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også de små veivhusslangene bak på motoren og ned på blokka, min dro inn bittelitt falsk luft der og stoppet inn mot kryss.. Ble i hvertfall borte når jeg byttet den bakpå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.