oljeforbruk passat 3b tdi?

Anbefalte innlegg

lurer litt på hva dere har ca i oljeforbruk på deres tdi`er.husk å skrive antall km mellom påfylling :)

en annen ting jeg lurer på er hvor lavt må olja på peilepinnen før olje lampen lyser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer litt på hva dere har ca i oljeforbruk på deres tdi`er.husk å skrive antall km mellom påfylling :)

en annen ting jeg lurer på er hvor lavt må olja på peilepinnen før olje lampen lyser?

Fyller etter ca 1,5-2l mellom hvert oljeskift..kjører 15tkm mellom hvert skift..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,jeg fylte på 1liter nå å da har jeg enda ca 3000 igjen til bytte på 15tkm

syntes det virket mye, men da er det vel normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,jeg fylte på 1liter nå å da har jeg enda ca 3000 igjen til bytte på 15tkm

syntes det virket mye, men da er det vel normalt?

Er nok normalt ja.. 06 modellen jeg hadde brukte ca 1l på 6-7000km..Så de er glad i olje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din sier ikke fra på noen måte om du har lite olje, den sier kun ifra om oljetrykket blir for lavt.

Vis du slår hull i bunnpanna vil ikke bilen si fra før den mangler olje og trykket blir borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din sier ikke fra på noen måte om du har lite olje, den sier kun ifra om oljetrykket blir for lavt.

Vis du slår hull i bunnpanna vil ikke bilen si fra før den mangler olje og trykket blir borte.

Jeg får nå opp varsel i kjørecomputern når nivået er lavt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.