Anbefalte innlegg

Hei har en Audi S4 2,2T med start vansker.eller den starter med en gang når motoren er kald. men når den er varm må jeg file å file lenge før den tenner. noen som har vært bortig nå lignende før? Takker for all hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og lambda. Bruker den mye bensin (mer enn normalt)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næi den bruker ikke mer enn normalt trur jeg. har bare hatt bilen i 2 måna no. noen som ca veit ka den ska bruk i mila da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blanda kjøring ca 1,2-1,4 på mila

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men da bruke den riktig mengde drivstoff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nesten garantere bensinpumpa! :) Der sitter det en ventil som skal steng så trykket holder seg. Vis den ikke gjør det blir bilen veldig vanskelig og starte når den er varm.. For og sjekke det evnt. så kan du skru av trykkslangen inn på fuelrail eller ved bensinfilteret, 5-10min etter du har stoppet bilen. Men forsiktig! Er det trykk der så spruter det godt! Hadde akkurat samme problemet på min, byttet pumpe og starter like lett kald som varm! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe takk for tipsene!:) skall kjikke på pompa i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk temp føleren din, kan være den.. da er den meget vanskelig når den blir varm;)

 

har hatt samme problem-... prøv skal du se: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de den store under innsugsmanifoilden du mener? i såfall så har jeg byttet den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startvansker når AAN er kald = CPS/hallsensor/hallgiver som sitter bak kamhjulet på toppen, prøv å dusje med frysespray når bilen er kald så ser du det fort! Er dyr på møller, men noen har sikkert en liggende eller du kan kjøpe alternativet på ebay..

Er ganske sikker på denne! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei å hå;) de er ikke probleme når den er kald. de er bare når den er varm/lunka.hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk temp føleren din, kan være den.. da er den meget vanskelig når den blir varm;)

 

har hatt samme problem-... prøv skal du se: vinke :

 

hvilken tempføler er dette? den på baksiden av toppen eller den i plastrøret, jeg har byttet begge men sliter med samme, eneste er at den på toppen er uoriginal fra autohauzas, kan være noe med den kansje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei å hå;) de er ikke probleme når den er kald. de er bare når den er varm/lunka.hehe

 

han skreiv nok litt feil for han mente nok sprut kjølespray på føleren når motoren er varm. vist den starter da har du nok funnet feilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Urrk.. Mente varm, ja.. Zzzzzz.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk temp føleren din, kan være den.. da er den meget vanskelig når den blir varm;)

 

har hatt samme problem-... prøv skal du se: vinke :

 

Er det denne du mener?

 

DSC00336Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som temp føler baksiden av blokka. tror det er to pins sensor som går innpå der. du ser det helt klart.

 

Hadde en kompis som ikke fikk start på bilen når den var varm. men etter 10min så starta den fint. samme med kald motor.

Kjåker bilen ? Da er det garrantert temp føler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"kjåker" den må du utdype litt :)

Men den hvite med to pins på baksiden er ny .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nesten garantere bensinpumpa! :) Der sitter det en ventil som skal steng så trykket holder seg. Vis den ikke gjør det blir bilen veldig vanskelig og starte når den er varm.. For og sjekke det evnt. så kan du skru av trykkslangen inn på fuelrail eller ved bensinfilteret, 5-10min etter du har stoppet bilen. Men forsiktig! Er det trykk der så spruter det godt! Hadde akkurat samme problemet på min, byttet pumpe og starter like lett kald som varm! :)

 

Her er jeg uenig... Min starter lett når den er varm. Trykket mitt faller med en gang jeg stopper bilen:)

 

Dog er min tungstarta når det er kaldt i lufta:p

Men det er vel e85 sin feil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.