#1 Skrevet Februar 28, 2009 Har noen feilkoder på klimakomputer når eg sjekker , får opp feil på 6.3 og 13.7 når eg sjekker for feil på klimakomputeren. noen som kan fortelle meg kva det er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2009 (endret) Kanskje denne siden hjelper deg noe!? se tabell nr.2 på siden det er for Systemfeil http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= "Motorns kylvätsketemperatur, sensorns krets ur funktion (krets öppen).Temperaturen beräknas fram om sensorn är ur funktion eller inte installerad. Diagnos kan endast utföras vid temperatur över 0 grader C." [06.3] Samma sensor som ovan. Sporadisk glappkontakt. "Potentiometern till golv- och defrostklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan luftvägen endast styras manuellt." [13.7] Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad. - 6.3 Burde sjekkes om kontakten på radiatoren sitter ordentlig i.. sitter nederst til høyre på radiatoren ved slangen. - 13.7 Har jeg ingen anelse om hva kan være dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2009 Er nok motortemp føleren bak på toppen som er def...bare ¨bytte...forbruksvare på de motorene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2009 takker for svar , får opp og sjekke motortemp føleren er det noe som er likt på alle 1.8t ? slik at eg kan ned til huggeren og hente ein og bytte eller er det mange forskjellige typer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2009 Kanskje denne siden hjelper deg noe!? se tabell nr.2 på siden det er for Systemfeilhttp://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= "Motorns kylvätsketemperatur, sensorns krets ur funktion (krets öppen).Temperaturen beräknas fram om sensorn är ur funktion eller inte installerad. Diagnos kan endast utföras vid temperatur över 0 grader C." [06.3] Samma sensor som ovan. Sporadisk glappkontakt. "Potentiometern till golv- och defrostklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan luftvägen endast styras manuellt." [13.7] Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad. - 6.3 Burde sjekkes om kontakten på radiatoren sitter ordentlig i.. sitter nederst til høyre på radiatoren ved slangen. - 13.7 Har jeg ingen anelse om hva kan være dessverre. Takker for svar .. Men eg prøvde og vri og dytte litt på kontakten men den satt bra den .. Kan den vere øydelagt eller kan det vere ein annen kontakt ? Også lute eg på om noen har bilde av den føleren bak toppen og beskrivelse av åssen denne byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2009 Kjøp den ny! koster ikke mer en 300.-eller no Sitter bak på toppen 4 pola plugg...er bare den og finne der. dra ut klipset dra opp føler flytt over o-ring eller bytt med en ny sett i føler sett på klips. Gjort på 3 min lønner seg og gjøre på kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...