#1 Skrevet Mars 1, 2009 Hei. har en s4 med AAN motor. Det jeg lurer på er følgende: jeg har tenkt å blende igjen alle hull på innsugsslangen untatt den til dumpventilen.(kjøpe silikonslange) Det vil da si at jeg kjører åndingen i catch tankt og at jeg bytter ut N75 ventilen med en boostcontroller som kun går mellom kompressorhus og wastegate. Er det mulig å gjøre dette jeg har tenkt å gjøre med N75 ventilen? mvh vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2009 Har selv montert boost-controller igår.. Ingen problem og montere dette, men husk at N75 må være tilkoblet elektronisk for at dette skal fungere. Jeg lot den bare stå i innsugsslangen slik som den er i utgangspunktet, og det funket bra for meg, men om dette er veien og gå vet jeg ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2009 Har selv montert boost-controller igår.. Ingen problem og montere dette, men husk at N75 må være tilkoblet elektronisk for at dette skal fungere. Jeg lot den bare stå i innsugsslangen slik som den er i utgangspunktet, og det funket bra for meg, men om dette er veien og gå vet jeg ikke.. okei, men planen min var å fjærne N75ventilen helt, om det er mulig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2009 må stå tilkoblet, hvis ikke får du feilmeldinger i ECUen.. bare å la den stå tilkoblet og strips den fast en plass den ikke står i veien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2009 må stå tilkoblet, hvis ikke får du feilmeldinger i ECUen.. bare å la den stå tilkoblet og strips den fast en plass den ikke står i veien.. okei, det må vell være greit. Da kan jeg bare flytte den og blende igjen åpningen i innsugsslangen og kjøre med boost controller mellom kompressorhuset til wastegaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2009 jepp.. er det jeg har gjort siden eg kjøpte bilen for snart to år siden... er plugget i innsugsslangen med en trekork med slangeklemme på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2009 jepp.. er det jeg har gjort siden eg kjøpte bilen for snart to år siden... er plugget i innsugsslangen med en trekork med slangeklemme på. Supert;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2009 For å lure ECU til å tro at det fortsatt er en N75 ventil tilstede. Kan man bruke en Motstand på 30-50 ohm. Kobles mellom de to ledningene som går/gikk til N75 ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2009 For å lure ECU til å tro at det fortsatt er en N75 ventil tilstede.Kan man bruke en Motstand på 30-50 ohm. Kobles mellom de to ledningene som går/gikk til N75 ventilen. Nå snakker vi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 29, 2009 Hei Jeg prøvde dette igår. Lot N75 stå koblet til kontakten sin også satte jeg propp og slangeklemme på innsuget. Koblet så min Turboxs boost controller mellom kompressorhus på turbo og inngang på wastegate. men det rare er at nå vil den bare lade 1.6-1.7 bar(0.6-0.7 bar). Hmm, merkelig. hvis jeg prøver å justere den høyere begynner bilen bare å fuske voldsomt! Det som er rart er at jeg har 1.9 Bar (0.9) 034 wastegatefjør. burde den ikke lade hvertfall 0.9 bar da? Har nettopp montert Vmap 3 bars map sensor også,så er jo mulig det er den som lurer meg, veit at måler i kjørekomputer blir feil da. kan jo være at 1.7 (0.7) bar egentlig er 1.9 (0.9) bar. Men hvorfor fusker den når jeg justerer trykket høyere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 29, 2009 fordi chippen din i ecuen ikke er mappet for høyere trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 29, 2009 Kjørecomputeren blir feil, når man bytter fra 2,5 BarA til 3.0 BarA MAP. (Pga ECU leser spenning, ikke trykk). Dvs. Korrekt ladetrykk er nå 3,0/2,5 x "display-trykk" = 1,2 x "display-trykk". F.eks. Du leser av 1,6 - 1,7 BarA ~> 1,9 - 2,0 BarA (korrekt display verdi med 3,0 barA MAP) ~> 0,9 - 1,0 Bar ladetrykk. Slett feilkoder, så tipper jeg at alt virker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 29, 2009 Hei Kjører med MRC Stage 3 chip. http://chips-ur-s.com/stage3.html Skal holde til å lade 25 -27 PSi. Og det er vel hvertfall 1.8 bar. RS2 turbo,034 Dyser,Rs2 manifold,3" eksos hele veien.Samco slangesett. Men fortsatt så bare fusker den når jeg prøver å kjøre noe høyere trykk. Bytta tilbake til orginal fjør nå. Samme fusking,men nå alt over 1.3-1.4 barA(0.3-0.4 bar) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 29, 2009 Kjører med MRC Stage 3 chip. http://chips-ur-s.com/stage3.html Litt Off topic, men hvor har du handlet chippen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 29, 2009 Kjøpt av Pål Fivelstad her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 31, 2009 Liten rettelse. etter jeg har bytta fjør igjen fusker den fortsatt på samme ladetrykk. Alt over 0.7 på kjørekomputer. Fatter ikke hva det kan være. Absolut alt er jo nytt på denne bilen nå. Ny overhalt motor. Helt nye coiler med nye kabler, nye plugger, Ny turbo, alle nye slanger og t bolt klemmer, nye dyser osv osv. Har trykktestet slanger og ingen lekasje. ingen sprekker i rs2 manifold heller. MRC stage 3 chip med helt ny Vmap 3bars map. Skjekket alle slanger til map sensor og ingenting har hoppet av hverken ved sensor eller i motorrom. Hmm: mad : Begynner å bli frustert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 31, 2009 Sjekket coiler? Rask sjekk ser du her:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=146142&highlight=lugging 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 1, 2009 Hei Det som er rart er at coiler er helt nye,ledninger er helt nye. 034 efi settet med 1.8turbo coiler jeg bruker. Men kjennes fortsatt ut som det er problem med coilene. Byttet plugger igår også.F5DPOR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 1, 2009 Hei Det som er rart er at coiler er helt nye,ledninger er helt nye. 034 efi settet med 1.8turbo coiler jeg bruker. Men kjennes fortsatt ut som det er problem med coilene. Byttet plugger igår også.F5DPOR. Riktige plugger ihvertfall. Har du prøvd oppskriften min med 1-1,5 cm fra gods? Hvis ikke er det en rask og gratis sjekk. Stein:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 1, 2009 hvis jeg forstår deg rett vil du at jeg skal løfte coilen med pluggen i vekk fra gods og se om den fortsatt slår over på pluggen? Eller og den slår over til gods? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 6, 2009 Har hørt at andre som bruker 1.8 turbo kittet fra 034, har problemer med at de spiser pluggene og coilene dør ut etthvert. Noen her på forumet som mener at det ikke går i lengden om bilen er trimmet/ chippet. Jeg vet ikke, så du får søke her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 6, 2009 Har hørt at andre som bruker 1.8 turbo kittet fra 034, har problemer med at de spiser pluggene og coilene dør ut etthvert. Noen her på forumet som mener at det ikke går i lengden om bilen er trimmet/ chippet. Jeg vet ikke, så du får søke her på forumet. Fant denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=151581 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 15, 2009 kan si meg enig i at 1.8T coiler funker dårlig på trimmede femmer motorer.. Hvertfall fra min side. Hadde det en stund, og dem varte ikke lenge nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...