S4 en stoppa plutslig ,muligens bensin pumpe ?

Anbefalte innlegg

Som over er en 92' S4 med 2,2T, var å kjørte på en lang tur , da motoren plutselig kuttet. prøvde å starte etter den stoppet , den hoster og harker et par ganger så ingenting. prøvde på å trekke ut sikringen til pumpa , å den fortsatt bare harker et par ganger.

har ikke hatt noe tegn tidligere på at det skulle være noe galt. : klø :

All diagnose , synsing og forslag mottaes med takk :P

ps er det noe stor jobb å skifte bensin pumpe på disse ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk , fin beskrivelse der. er vel bare å finne en pumpe å sjekke da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høre pumpa, den starter ett par sekunder når du vrir på tenninga til trinnet før start. Om du ikke hører den så kan den være gåen.

Men sjekk også bensinpumpereleet som er under rattstammen, for uten dette starter ikke pumpen..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du gjør veldig enkelt er og løsne bensinslangen inn på filteret under panseret, for så og turne motoren.. Da tipper jeg du finner ut om pumpa- pumper bensin ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høre pumpa, den starter ett par sekunder når du vrir på tenninga til trinnet før start. Om du ikke hører den så kan den være gåen.

Men sjekk også bensinpumpereleet som er under rattstammen, for uten dette starter ikke pumpen..!

Bensinpumpen på AAN starter ikke før motoren har et turtall på over 25 RPM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikkje seie eg har peiling men er nok godt muligt at det er eit alternativ at pumpa ikkje startar uten fart, samme var med min gamle mazda 626 gti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta å jump sikringen til pumpa, da hører du om pumpa går! Husker ikke helt hvilken det er, men den sitter på venstre siden av dæsjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 (C5) var prosedyren å koble ledning fra batteriet og inn på den ene kontakten til sikringen, for å høre om pumpa går eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok pumpa som var gåen ja . skifta pumpe i dag å nå går bilen igjen :P

liten komentar til den linken som ble posta lengere opp . enn trenger ikke å gå så langt som den beskriver å få ut pumpa å erstatte den. hvertfall ikke hvis du skal inn med en orginal en.

er bare å dytte de to hempene (håndtak lignede sakene) ut fra midten , mens en trekker pumpa rett opp.

jeg brukte 2 små skrujern for å holde disse ut.

for å montere så var det bare å koble på det som måtte kobles på pumpa, å smette den nedi igjen etterpå, vri til filtertappen på pumpa treffer hullet i bunn så er du i boks. :P

dermed så har jeg vel fått sykdomen som alle får når en leker med bensinpumpa. Den berømte tankmåleren er blitt helt tullerusk. som som vet om en quickfiks på dette ? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jess!

koble fra og på igjen batteriet! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm av og på strøm fungerte ikke nei :( spørs om jeg må opp med måleren fra tanken da.

men denne står jo med trykk nå hvordan får jeg bort det på en grei måte ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du ny pumpe? Hvis så, hvor og til hvilken pris?

Møller Trondheim skulle ha rundt 2550 inkl 10% rabatt

: bråk :

Ser i noen tråder av andre har kjøpt disse for rundt 1500 på Møller for et år tilbake

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte den på mekonomen , ca 1500 penger skulle de ha der når vacn rabatten var trukket i fra : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart, på min trengte jeg bare og koble fra og på igjen strømmen.. :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det problemet hos meg også. Tidligere eier sa det problemet oppsto om man ikke kveilet slangen som gikk inn på pumpen eller noe slikt noe ? Jeg har ikke tatt en titt nedi der enda, så...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.