#1 Skrevet Mars 1, 2009 Det har begynt å knakke i motoren over 2000rpm. Men den går like bra og på tomgang er den helt fin, ingen ulyder. Samme om det er på belastning av motor eller ikke. Rådelager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2009 høres det ut som ventiltikking? eller er det mer lyden av stål mot stål? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2009 høres det ut som ventiltikking? eller er det mer lyden av stål mot stål? høres ikke ut som ventiltikking nei, mye hardere knakking liksom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2009 Kjipt agitt.. Skjørtebank kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2009 Kjipt agitt.. Skjørtebank kanskje? ja, kan være. Hva er det som gjør at det blir det evt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2009 ville vell kansje tro det kunne være rådebank da!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2009 Sjekket for metallspon i olje/filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2009 Det e litt vanskelig å høre seg fram til akkurat feilen. men du kan jo prøve Stian Tonning sitt forslag, så kan du begynne å resonnere deg fram til problemet (prøv da å ta en sterk magnet i oljen som du tømmer ut og se om du får noe metallspon på magneten.) HVIS du finner metallspon i oljen, så kan det være rådelageret. men det er sikkert flere på dette forumet som har bedre peiling enn meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2009 oppdaget en ting i dag. Startet motoren og når den er kald hører du ikke noe ulyder, men kommer jo varmere motoren blir. Noen som vet hva det kan tyde på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2009 Hm... Knakker den med en gang du starter også ? Det slår meg at hvis ventilløfterne dine _virkelig_ er slitne, så klarer de ikke "holde" godt nok på oljen, selv med oljetrykk. Det er en stund siden jeg har tenkt noe særlig på motorer og slikt noe, men det gir mening for min del hvertfall. Når det gjelder mekaniske deler er det jo gjerne slik at de utvider seg når de er varme, og evt. slark vil rette seg opp eller hvertfall vise mildere symptomer med temperaturen, men det er jo ikke nødvendigvis tilfellet når det gjelder ventilløftere. Skjørtebank finner sted når bunnen av stemplene (stempelskjørtene) slår borti sylinderveggene pga for mye "spill" enten ved rådene eller stempelringene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 13, 2009 Kan konstantere Et defekt rådelager.. demonterer lager bukken i morgen da jeg må ha annet verktøy pga ARP bolter. Håper veiva er hel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 13, 2009 Kan konstantere Et defekt rådelager.. demonterer lager bukken i morgen da jeg må ha annet verktøy pga ARP bolter. Håper veiva er hel Vi håper det bare er feil montering/slurve jobb Glenn Ove. Det skjedde jo relativt fort også. Håper det har gått bra da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 14, 2009 Lagerbukk er ødelagt pluss veiv er ødelagt. Her ser dere lagerbukken uten lager.. vært varmt, pluss riper.. Hvor lageret er: JODA.. det sitter som F**N på veiva det.. ser bare ene lageret, er smeltet sammen oppåhverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 14, 2009 Her må det ha vært feil montering?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 14, 2009 Her må det ha vært feil montering?? noe har skjedd ja.. merkelig.. Men kjørte jo fra et stykke oppi hernes og til vestad med ulyden da.. ca 1 mil.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 14, 2009 linjeborra etter du monterte ARP boltene ? om ikke så er det vel fort gjort å dra ting ovalt å da holder ikke lagrene lenge. har deleblokk du sikkert kan få kjøpt for en grei penge om du trenger veiv, råder osv. alt helt foruten litt slitekant på sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...