Anbefalte innlegg

Er en caravelle 2.4d. Går i gir når motoren ikke går, men går den får jeg den ikke i gir.

Noen forslag på hvor og begynne ??: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje clutchen ikke orker mer, hadde vert det første jeg hadde sjekka vertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde man vel ikke fått kjørt den når den sto i gir ? eller ? :P

Tenkte på utløser lager eller noe jeg (?) hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer når du trykker inn clutchen mens bilen står i gir og er igang?

Har vært borti en T4 hvor armen til utsløser lageret var knekt.. og det var samme symptomer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en caravelle 2.4d. Går i gir når motoren ikke går, men går den får jeg den ikke i gir.

Noen forslag på hvor og begynne ??: mad :

JA, har et forslag!!

Eg hadde akkurat samme problemet som du har. fikk bilen i gir når bilen ikke var i gang men klarte ikke å gire når bilen var i gang. kunne da kjøre kun i et gir.

1 steg eg gjorde var å lufte slavesylinderen på alle slags mulige måter. men d var ikke luften i systemet. Forresten tvilsomt at den armen som utløselageret sitter i er knekt.!!

2 steg eg gjorde var å skru av gearkassen. problemet var at trykkplaten, som er festet med 6, 8 bolter, var løsnet skjevt fra svinghjulet. dvs at tre av boltene var løsnet slik at trykkplaten stod skjevt på svinghjulet. dvs at trykkplaten ALLTID ligger inntil lamellplaten og du kan trykke så mye du vil på clutchpedalen uten at clutchen frir ut.

Ingen skade hadde skjedd. eg skrudde av alle boltene, smurte de inn med locktite og skrudde de på igjen. har ikke merket noe tegn til same symptomene igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forresten, så var det ingen tegn til brist eller svakhet i den armen som utløserlageret sitter i. utløselageret var også intakt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.