#1 Skrevet Mars 1, 2009 (endret) Driv å skrur litt vr6 om dagen og ser litt på nettet ang dette, men så er det noe jeg lurer på. Hva er forskjell på OBD1 og OBD2 motorer? Hvordan finner jeg det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2009 Lurte på det samme når jeg begynte å overhale min OBD2 motor. Ting jeg mener er forskjellig; -gass-spjeld (obd1 har ekstern tomgangsreg.) -lmm -innsug -ecu -vag-com scan port er forskjellige - EGR (obd1 har det, obd2 har ikke) -toppdeksel (obd1 har metalldeksel, obd2 har plast) -tror lambda er forskjellige også, ikke 100 % sikker Sikkert andre som supplerer med mer..... Her er noen linker. Blir ikke helt korrekte da det er forskjell på USA og euro utgave. http://www.vwfixx.com/forums/index.php?showtopic=61801 http://www.vr6oc.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?106705 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2009 Som nevnt ovenfor. 0BD2 er en mere moderne motor, og du har mulighet til å justere/monitorere mye mer en på OBD1. Blokka og toppen er stort sett mekanisk lik. Men som nevnt over, så er det flere sensorer og litt mere up to date. Mye bedre ECU og en helt annen LMM. Man får nemlig OBD1 med coilpack og relativt lik LMM. Men har et helt annet spjeldhus og ECU blandt annet. Her et bilde som viser enkel forskjell fra OBD1 og OBD2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2009 Driv å skrur litt vr6 om dagen og ser litt på nettet ang dette, men så er det noe jeg lurer på.Hva er forskjell på OBD1 og OBD2 motorer? Hvordan finner jeg det ut? Men om du lurer på forskjell på 1,8 90(grå vento) og den røde. så er ikke dette noe å tenke på med ledningsnett. Da er det eneste forskjelklen ODB1 kontakt eller ODB2 kontakt til diagnosen. Men du må jo bruke ledningsnettet fra vr6`n der det er forskjellig fra 1,8`n da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2009 Ok da skjønner jeg, alle skriver om obd1 og obd2 motor så måtte bare finne ut av det, takk for hjelpa:) for på den jeg skrur på er det obd1 motor og coilpack, men hvorfor er det obd2 diagnose kontakt da? Spør kanskje dumt men, prøver bare å skjønne litt mer.hehe Ja vet jeg må bytte ledningsnett for å bygge om til vr6, men er flere som har bare byttet til sikringsboksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2009 odb2 scan port kom i slutten av 1993 uansett om det er odb1 eller odb2 motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...