#1 Skrevet Mars 1, 2009 Har dimensjon på downpipe noen betydning på moderat effektuttak på en C4 S4/S6? Originalen er vel 2.5" ned til der den deler seg, men er det egentlig noen fordeler med å ha en større så lenge man uansett skal holde seg under 300 hk? Skjønner jo at det ikke er noen ulempe, men har det i det hele tatt noen betydning på sånt effektuttak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2009 Tror faktisk du kan få ørliten bedre respons, er vel der det deler seg som gjør at dp er direkte dårlig. Man kan ved rs2 manifoil og grøvre dp få flere hundre rpm raskere spool up. Dette er hva jeg har hørt av folk som tidligere har prøvd, og jeg har enda ikke byttet/prøvd selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2009 jeg bremset 320 ærlige hk på orginalt aan-grenrør og 2,5 dp.Da var det ikke mer å hente grunnet baktrykk.Så skal du ikke ha mer enn 300hk, bør det holde med 2,5dp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2009 Høres bra ut. RS2-manifold har jeg allerede, så den saken er grei. Vil nok tro at original downpipe funker fint som bare det da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2009 Vil også tro det fungerer helt fint med original downpipe. Jeg var ikke kar om å kjenne den store forskjellen etter bytte fra originalt til komplett 3". Skal sies at kjørecomputeren viste 0.1bar høyere maks ladetrykk etter byttet. Bilen har MTM 264hk avgifts-chip. Viktigere er vel tilstanden på downpipen der den deler seg. Dette er definitivt det trangeste punktet på downpipen. I tillegg henger denne delen meget lavt og kan ofte ha fått seg noen slag slik at det har blitt enda trangere. Det er fullt mulig økningen på 0.1bar på min kunne godskrives akkuratt dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...