Når bremsepedalen synker til gulvet...

Anbefalte innlegg

da er det hovedsylinderen som har gått til helskvette, stemmer ikke det? Det er nemlig det som skjer på min A6 nå, etter at den nå har stått parkert i ca 6 uker (4 uker utendørs).

 

Fikk hevet meg rundt og skiftet den defekte bensinpumpen på A6en i dag, etter at Golfen min ga meg bremseproblemer i presang i morges, og så får jeg faen meg samme problemet på A6en også. Hyggelige greier, å ha 2 biler som en knapt får stanset. Gjør kjøringen så ufattelig mye mere interessant! : dum :

 

Golfen (90 1.8 Syncro) har steinhard pedal som en knapt greier å trampe inn (hydraulikkpumpen til bremsekraftforsterker og ABS som har tatt kvelden), mens A6en (99 2.8 quattro) har veldig myk pedal som synker til gulvet. Noen ganger blir jeg drittlei av biler... : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lett kjøre uten bremsekraft forsterker, men jeg hadde aldri kjørt om du har lekasje i systemet.

 

Siden den syker til bunns er det vel lakasje eller gåen sylinder som du sier, jeg veit om folk som lufter bremser og klemmer bremsene helt til bunnen og derfor tar pakninga i bremsesylinderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at den ikke lekker bremseveske på banjokoblingen på calipperne bak? oppleves som at pedal synker i bunn.. og veldig vanlig på denne bil typen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lett kjøre uten bremsekraft forsterker,

 

Jada, på en normal bil med konvensjonell vakuumdrevet forsterker ja. På denne bilen så er bremsekraftforsterkeren drevet hydraulisk, og det er en elektrisk hydraulikkpumpe som står for trykket. Nå har pumpen dødd, etter å ha gitt fra seg fæle ulelyder i en uke, og pedalen er steinhard.

 

Men, nok om Golfen. På Audien går pedalen i golvet. Er det normal at en hovedsylinder kan gå i stykker på noen vinteruker uten bruk? Det eneste jeg kan forestille meg er at det har vært fukt/vann i bremsevæsken, og at kulden har gjort skader innvendig. Ellers så skulle ikke dette ha skjedd?Jeg har aldri opplevd dette tidligere.

 

Jeg får forsøke den enkle løsningen, og lufte systemet først, og se om det blir noen endring. Jeg tviler egentlig på det, jeg får nok bare skaffe en ny hovedsylinder først som sist...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp den i såfall fra Autohausaz.com. Ca en tredjedel av prisen i forhold til i Norge, hvis du kan vente en uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs om jeg kan vente en uke. Når begge bilene mine har bremseproblemer samtidig, så har jeg også problemer, siden jeg (som de fleste andre) er avhengig av bilen for tur/retur jobb etc. Jeg vil ikke risikere å kjøre med noen av bilene slik de er nå, for hvis det skulle skje en situasjon som tilsier at jeg må stoppe fort som F, så er jeg solgt, for å si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny hovedsylinder bestilt hos Gromstad Auto (Møller), kom bare på ca 2300 kr... :(

 

Tysklandsvare attpåtil, så jeg får den først til fredag. Da vet jeg ihvertfall hva jeg skal bruke helgen til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.