Dutycycle på originale AAN-dyser

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er max. dutycycle på originale AAN-dyser om man kjører med en "vanlig" trimchip og originalturbo? Lurer på hvor mye mer det er å gå på i forhold til å kjøre på E85, om det går an uten videre å konvertere med Flextek e.l. eller om dysene "bånner" med den forlengede åpningstiden før man når max. turtall med det maksimale trykket originalturboen gir..

 

Absolutt av interesse med E85-konverteringssett, men kjekt å vite om det er praktisk gjennomførbart på en AAN-motor. Selvfølgelig kan man bytte til større dyser, men problemet da er at man mister muligheten til å bare slå over en bryter og fylle bensin om man er på et sted E85 ikke er tilgjengelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målinger fra MTM303 chip og k24, denne er med 3 BarA MAP sensor.

100% duty-cycle @ ~ 4500rpm ved 1,4bar ladetrykk, i 2.gir.

Så jeg tviler på at det er noe å hente på andre mer "normale" chip'er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man stort sett skal kjøre på E85 anbefaler jeg følgende:

Dyser som gir riktig AFR på ren E85 ved "standard" bensintrykk (3.5-4bar).

Justerbar bensintrykksregulator

Bredbåndslambda.

 

Jeg kjører 630cc dyser på 3.6bar nå på E75 (vinterblanding). Skal jeg kjøre på ren bensin senker jeg bensintrykket til litt over 2bar (lavere enn optimalt, men det fungerer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.