#1 Skrevet Mars 1, 2009 Noen som vet hva som er max. dutycycle på originale AAN-dyser om man kjører med en "vanlig" trimchip og originalturbo? Lurer på hvor mye mer det er å gå på i forhold til å kjøre på E85, om det går an uten videre å konvertere med Flextek e.l. eller om dysene "bånner" med den forlengede åpningstiden før man når max. turtall med det maksimale trykket originalturboen gir.. Absolutt av interesse med E85-konverteringssett, men kjekt å vite om det er praktisk gjennomførbart på en AAN-motor. Selvfølgelig kan man bytte til større dyser, men problemet da er at man mister muligheten til å bare slå over en bryter og fylle bensin om man er på et sted E85 ikke er tilgjengelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2009 Har målinger fra MTM303 chip og k24, denne er med 3 BarA MAP sensor. 100% duty-cycle @ ~ 4500rpm ved 1,4bar ladetrykk, i 2.gir. Så jeg tviler på at det er noe å hente på andre mer "normale" chip'er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2009 Hvis man stort sett skal kjøre på E85 anbefaler jeg følgende: Dyser som gir riktig AFR på ren E85 ved "standard" bensintrykk (3.5-4bar). Justerbar bensintrykksregulator Bredbåndslambda. Jeg kjører 630cc dyser på 3.6bar nå på E75 (vinterblanding). Skal jeg kjøre på ren bensin senker jeg bensintrykket til litt over 2bar (lavere enn optimalt, men det fungerer) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...