Golf 3 1,6 stopper - Fordeler spiser rotorer

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et lite problem med golfen til dama.

 

Om morgenen når hun starter bilen for at den skal få stå å bakke seg varm, stopper den etter 5-10 minutter.

Når hun da går ut for å starte den igjen, får hun ikke start. Hun må da vente i 5 minutters tid igjen, så starter den.

 

Har byttet coil, men problemet vedvarer.

 

noen som vet hva problemet kan være, eller som har tips?

 

 

NY konklusjon/problem!

 

Fordeleren spiser rotorer!

 

Problemet viser seg å ligge i fordeleren, å at den spiser rotorer. den later til å "svi sunn" toppen av selve rotoren, å sørger for at det ikke er kontakt inni den. Jeg kan tenke meg at dette er et resultat av en eller annen spenningsfeil, men fatter ikke hva: klø :

 

så, hvorfor spiser den rotorer? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite langskudd - temperatursensor.

 

Hadde et lignende problem på en Bora 1,6 16V, men der var det mer at man ikke fikk startet den når motor var varm. Ventet litt og så startet den igjen. Da var det hvertfall temperatur sensoren som var synderen. Er jo verdt og sjekke iallefall;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite langskudd - temperatursensor.

 

Hadde et lignende problem på en Bora 1,6 16V, men der var det mer at man ikke fikk startet den når motor var varm. Ventet litt og så startet den igjen. Da var det hvertfall temperatur sensoren som var synderen. Er jo verdt og sjekke iallefall;).

 

takk, skal sjekke :) noen flere meninger folkens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er altså slik at den kutter momentant, ingen forvarsel som fjusking etc, bare plutselig stopper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en økt i garasjen, å fant ut at slangene fra Veivhusventilasjonen (ånding) var HELT ødelagt. Skiftet ut disse, + oljetrykksbryteren, å tok meg en prøvetur.

 

Bilen funka godt som snus, helt til jeg kom hjem å stod å "bakket" litt utenfor huset. etter ca 1 minutt stoppet bilen. Like momentant som når man vrir om tenninga.

 

Problemet vedvarer :S: klø :

 

(se: Når den stoppet denne gang var motoren ca 75grader, ikke helt driftsvarm denne gang heller altså)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært litt problemer med lodding som sprekker i relé'et til motorstyring, husker ikke nummer, men mener det står på øverste rekka ved sikringsboksen. Verdt å sjekke bare for å ha gjort det:)

Ser dette problemet støtt og stadig på golf3 1,6i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OIOIOI, Har akkurat byttet Akkurat det relèet, og her kommer jeg hjem så har du skrevet inn svar, bilen er nå (så langt iallfall) i orden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OIOIOI, Har akkurat byttet Akkurat det relèet, og her kommer jeg hjem så har du skrevet inn svar, bilen er nå (så langt iallfall) i orden :)

 

Hehe:) Håper det kom seg nå da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens, en måned nå siden sist jeg har vært innom denne tråden.

 

Problemet vedvarer tydeligvis :@ Kom hjem fra gran canaria på lørdag, å bilen vil ikke starte.

 

Byttet i går komplett fordeler inkl hallgiver, men fortsatt dødt. har også testet bensinpumpa, men står som en gjøk nå å føler jeg ikke har mere å bidra med.

 

Noen som vethvor tenningsmodulen ligger?

 

siste skudd i mørket...'

 

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens, en måned nå siden sist jeg har vært innom denne tråden.

 

Problemet vedvarer tydeligvis :@ Kom hjem fra gran canaria på lørdag, å bilen vil ikke starte.

 

Byttet i går komplett fordeler inkl hallgiver, men fortsatt dødt. har også testet bensinpumpa, men står som en gjøk nå å føler jeg ikke har mere å bidra med.

 

Noen som vethvor tenningsmodulen ligger?

 

siste skudd i mørket...'

 

 

: klø :

 

Kjedelig at det skulle bli mer problemer da. Det relé'et du skifta, satte du inn en brukt eller et nytt?

Tenningsmodulen er innebyggd i Coilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig at det skulle bli mer problemer da. Det relé'et du skifta, satte du inn en brukt eller et nytt?

Tenningsmodulen er innebyggd i Coilen.

 

satt inn ett brukt ett, du sier noe der ja :-/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Slenger meg på denne tråden da jeg har et lignende problem på min golf 3 1,6 100hk. Bilen stopper etter å ha kjørt en stund venter 5 - 10 min og den starter igjen for så å fungere helt normalt før den stopper igjen. Har ikke fått feilsøkt så veldig mye på min enda men kjørte en scan med vag-com og fikk denne meldingen:

 

Control Module Part Number: 037 906 025 J

Component and/or Version: SIMOS 4S2 2047

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01243 - Intake Manifold Changeover Valve (N156)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

 

Koblet fra denne N156 når jeg skulle kjøre hjem i går og allt fungerte normalt ei lita stund før bilen stoppet igjen. Kjørte da en ny scan og fikk opp mange feilmeldinger blant annet noe med feil på dysene tror jeg. Tok desverre ikke kopi av feilkodene før jeg slettet de. Kan kanskje virke som det er bensintilførselen som blir kuttet? og lager disse meldingene.

 

 

Fant du ut hva problemet var på din bil Ruben?

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Slenger meg på denne tråden da jeg har et lignende problem på min golf 3 1,6 100hk. Bilen stopper etter å ha kjørt en stund venter 5 - 10 min og den starter igjen for så å fungere helt normalt før den stopper igjen. Har ikke fått feilsøkt så veldig mye på min enda men kjørte en scan med vag-com og fikk denne meldingen:

 

Control Module Part Number: 037 906 025 J

Component and/or Version: SIMOS 4S2 2047

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01243 - Intake Manifold Changeover Valve (N156)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

 

Koblet fra denne N156 når jeg skulle kjøre hjem i går og allt fungerte normalt ei lita stund før bilen stoppet igjen. Kjørte da en ny scan og fikk opp mange feilmeldinger blant annet noe med feil på dysene tror jeg. Tok desverre ikke kopi av feilkodene før jeg slettet de. Kan kanskje virke som det er bensintilførselen som blir kuttet? og lager disse meldingene.

 

 

Fant du ut hva problemet var på din bil Ruben?

 

mvh

Vegard

 

Jeg fikk iallefall forståelse av at det var en elektronisk feil, så jeg heiv meg på å feilsøke på tenningsanlegget. Startet med Coil, å jobbet meg framover.

 

Skiftet coil, coilledning, fordelerlokk, men først da jeg skiftet hallgiver (jeg skiftet fordeler da, men det er vel i teorien hallgiveren her som har noe å si) begynte ting å skje.

 

Kjørte forholdsvis problemfritt etter hallgiverbytte, inntil den begynte å tulle igjen etter noen dager.

 

byttet da Rotoren i fordeleren, å da var problemet visstnok iorden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeleren spiser rotorer!

 

Problemet viser seg å ligge i fordeleren, å at den spiser rotorer. den later til å "svi sunn" toppen av selve rotoren, å sørger for at det ikke er kontakt inni den. Jeg kan tenke meg at dette er et resultat av en eller annen spenningsfeil, men fatter ikke hva: klø :

 

så, hvorfor spiser den rotorer? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.