#1 Skrevet Mars 2, 2009 Har nå krangla med kjølesystemet på min a4 b5 siden midten av januar. Det er en 1,9tdi motor i den og har klima om det har noe å si. Dette har skjedd: Mista plutselig mye vann ett litt "inspirert" kjøring på e6 en morgen. Etter det la tempen seg på rundt 60-70 grader under normal drift og kom aldri høyere. Så ble termostat, termostathus, lokk med overtrykksventil og noen o-ringer bytta. Systemet ble så flusha med noe radiatorrens greier, vakumsugd og fylt med kjølevæske. Har fortsatt problemer med luft i systemet, hører det går gjennom varmeappregisteret når jeg starter bilen. Systemet er trykktesta og holder trykket. Har prøvd å lufte etter beste emne, lagde meg ei flaske uten bunn som passer nedi ekspansjonsdunken slik at væskenivået er høyere enn det høyeste punktet på kjølesystemet. Lufta så ved varmeappregisteret, kjørte litt med bilen og gjorde det samme igjen. Luftinga ble gjort med driftstemp og motor av. Har i dag også problem med at tempen plutselig flyr opp i 100-110 grader på måleren i bilen etter typ 2-3 mil kjøring Det er en 87 * termostat. Noen som har ideer på hva som er feil eller hva jeg har gjort feil??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2009 Har nå vært ute og plukka ut samtlige dyser og spana litt nedi "høla". På syl 1 og 2 var det fuktig rundt dysene, på 3 og 4 var det tørt. Noen muggene mobilbilder: Mens på syl 3 og 4 så dysene sånn ut: Betyr dette at topp/toppakning er skrot kaputt og at jeg egentlig bare kan finne fram en annen topp og bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...