Anbefalte innlegg

hei er det noen som kjører med enkelt 2,5 " eksos på 2.2 turbo. Er straks enklere med lydempere da med tanke på plass. Har tidligere hatt 3" på den, ønsker å ha bilen så stille som mulig. Det står på ett slitent orginalt ett nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel 2,5" blir vel litt trangt vil jeg tro, hvorfor skal du nedgradere sånn ?

 

3" er også faktisk en nedgradering av det orginale _dimensjonen_

 

Orginalt 2x2,25" = 51,27cm2

3" = 45,58cm2

2,5" = 31,65cm2

 

Så vis du nedgraderer til 2,5" så "omtrent" halverer du rørdimensjonen.

 

Vil du ha det stilt så kjøp et strøkent orginalt. Simons har ferdige rustfrie 3" fra cat og bak til under 5tusen. Hvordan lyden er veit jeg dessverre ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En smule kjapp i regningen der?

 

Areal av en sirkel er pi X radie X radie.

Det må selvfølgelig også regnes om fra tommer til millimeter/cm

Dvs 2,5" = 12,6 cm2

2*2,5" = 25,3 cm2

3" = 18,2 cm2

 

Men som Torkjell sier, det er mye større løp med 2*2,5", enn med enkel 3"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En smule kjapp i regningen der?

 

Areal av en sirkel er pi X radie X radie.

Det må selvfølgelig også regnes om fra tommer til millimeter/cm

Dvs 2,5" = 12,6 cm2

2*2,5" = 25,3 cm2

3" = 18,2 cm2

 

Men som Torkjell sier, det er mye større løp med 2*2,5", enn med enkel 3"

 

litt OT men håper det går bra.

Vill dette da si at man får ber effekt ved å kjøre med Org. eksos uten catter enn men et 3" anlegg fra f.eks ferrita?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt OT men håper det går bra.

Vill dette da si at man får ber effekt ved å kjøre med Org. eksos uten catter enn men et 3" anlegg fra f.eks ferrita?

 

2 x 2,5" er jo bedre enn 1 x 3", men husk at den orginale downpipen er en flaskehals og bør byttes hvis du ønsker forbedret flow.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 x 2,5" er jo bedre enn 1 x 3", men husk at den orginale downpipen er en flaskehals og bør byttes hvis du ønsker forbedret flow.

 

ja. Jeg skal kjøpe mg 3" dp og 3" eksos så det blir nok bra nok for meg.

Skal ikke ha det helt store uttaket av krefter heller;) Mest lysten på den fete 5 lyden:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt OT men håper det går bra.

Vill dette da si at man får ber effekt ved å kjøre med Org. eksos uten catter enn men et 3" anlegg fra f.eks ferrita?

 

Nei. Og grunnen er at et 3" rør har 33% større areal pr omkrets enn 2*2,25". Større omkrets betyr større trykktap (motstand) grunnet friksjon i rørene. Den lille forskjellen i areal blir derfor opphevet av større motstand i eksosrørene til fordel for 3".

 

Det var fysikktimen. I virkeligheten har et originalanlegg flere ugunstige innsnevringer, bl.a. i lyddempere, catter og særlig downpipe. Sammenligning areal mot areal sier dermed like lite om flow som som ladetrykk sier noe om effekten i en motor. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei er det noen som kjører med enkelt 2,5 " eksos på 2.2 turbo. Er straks enklere med lydempere da med tanke på plass. Har tidligere hatt 3" på den, ønsker å ha bilen så stille som mulig. Det står på ett slitent orginalt ett nå. :)

 

Går helt fint med 2,5", hele veien.

Mulig du mister noen hester på topp, på en chippet K24, men ikke det helt store.

Hvis du i tillegg bruker mandrel bend, tipper jeg at du ikke merker noe effekt tap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En smule kjapp i regningen der?

 

Areal av en sirkel er pi X radie X radie.

Det må selvfølgelig også regnes om fra tommer til millimeter/cm

Dvs 2,5" = 12,6 cm2

2*2,5" = 25,3 cm2

3" = 18,2 cm2

 

Men som Torkjell sier, det er mye større løp med 2*2,5", enn med enkel 3"

 

 

Jeg skreiv 2x2,25" ikke 2x2,5"

 

 

Sikker på jeg roter?

 

3" = 7,62cm i diameter

7,62 /2 = 3,81cm radius

3,81 x 3,81 x 3,14 = 45,580554cm2 ?

 

Tror det er du som roter jeg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å skal skifte eksos på min S6 nå om dagen. Det jeg lurer på, er det orginalt 2.25"? Hvordan vil det være om jeg bytter ut cat og orginal lyddemper, med 2.5" rør som jeg sveiser på orginale rørene?

Vil det blir for mye bråk? Og kan jeg hente noe med å montere ny 2.5" DP?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er orginalt 2 stk 2,25" og en 2,5-3" dp alt etter hvor du måler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.