03 2.5tdi transporter syncro vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei.

Spør her på forumet, da er det er mange med kunnskap som kanskje kan hjelpe meg.

Bilen er i bruk hverdag, og var seinest i bruk på lørdag ettermiddag.

Bilen blei vasket på fredag da det var mildt. Lørdag var det minus 10grader her ute.

Men som sagt, så startet den på lørdag.

I dag når jeg skulle på jobb, så var det ikke ett tegn til at den ville starte. Glødelampa lyser, og slukker når den skal, starteren går og bilen vinner. men ingen tegn til at den vil starte.

Åpnet pansert, og da så jeg det hadde rent vann nedover motoren og over innsuget, Dette hadde da blitt til is.

Satte da på en varme ovn som blåste varm luft i motor rommet i 1times tid. Men hjalp ikke i det heletatt.

kom hjem nå for en time siden 18:00

Men fortsatt helt dø.

Noen som har no forslag på hva som kan ha hendt??

takker for svar.

Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står bilen høyest med høyra bakhjul og med relativt lite diesel på tanken? Da kan du risikere at den suger luft, dvs ikke får diesel. Har opplevd dette selv. (Er vel til og med en lang dosert sving i Oslo hvor T4'ere har hatt en tendens til å stoppe av samme årsak)

Teori nr 2 er at det har kommet vann som har frosset inn ved dieselpumpetannreima (ikke hoveregisterrerima fra veiv til kam, men sekundærreim fra kamaksel til dieselpumpe). Har denne røket eller hoppet over et hakk eller flere så vil jo gløding/starter være OK men vil ikke starte pga at den ikke får diesel eller får det til feil tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står bilen høyest med høyra bakhjul og med relativt lite diesel på tanken? Da kan du risikere at den suger luft, dvs ikke får diesel. Har opplevd dette selv. (Er vel til og med en lang dosert sving i Oslo hvor T4'ere har hatt en tendens til å stoppe av samme årsak)

Teori nr 2 er at det har kommet vann som har frosset inn ved dieselpumpetannreima (ikke hoveregisterrerima fra veiv til kam, men sekundærreim fra kamaksel til dieselpumpe). Har denne røket eller hoppet over et hakk eller flere så vil jo gløding/starter være OK men vil ikke starte pga at den ikke får diesel eller får det til feil tid.

Den har halv tank og står med trynet nedover. Den pleier alltid å stå sånn. Men kan jo evt være det-

Hvis det er alt 2 som du sier, så er jo det en helsikkes jobb. må av med hele fronten da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan nok andre om mer enn meg.... Men vann/frost/el.overslag er vel heller ingen umulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg så å si prøvd alt. God gutten min vil ikke starte. Har aldri svikta meg. : bh :

Da får jeg få trilla den nedpå verkstedet her nede i morra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du/de feilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ikke finni ut no ennå. har bilen hjemme ennå. Det har ikke anntydning til antenning. helt dau. Har satt på hidden for diagnose sjekk,men ingen feil. Den får rett og slett ikke diesel tror jeg. har også prøvd å bytte dieselfilter. koblet vekk DEFA`n også. tenkte litt på startsperren. Men da burde den vel ha startet med startsperren på.Bare at man ikke får opp turtall. styrer startsperren magnetventilen på dieselpumpa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På eldre t4 så starter bilen men startsperren skrur den av igjen etter 2 sek..

spør på vwbus.no/forum Mye flinke folk der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje, gratulerer. 10 poeng til deg når det gjalt feilen. den hadde hoppet over en tann og ville derfor ikke tenne.

Det tok 3 verksteder for å finne ut det. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.